ادارات ثبت احوال خراسان شمالی در روز انتخابات فعال است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ادارات ثبت احوال این استان روزهای پنجشنبه (چهاردهم تیرماه) تا ساعت ۱۷ و روز جمعه از ابتدای آغاز انتخابات تا پایان زمان رای گیری فعال است.

علی زاهدی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات هویتی از جمله استعلام شماره ملی، پاسخگویی و رفع مشکلات هویتی مراجعین انجام و پاسخگوی آنان است.

وی با اشاره به مشارکت حداکثری در انتخابات افزود: چنانچه مردم برای تحویل شناسنامه و کارت ملی هوشمند نیاز داشتند به ادارت ثبت احوال مراجعه داشته باشند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اضافه کرد: روز انتخابات از ابتدای ساعت آغاز انتخابات تا پایان زمان رای گیری همه همکاران در ادارت ثبت احوال استان حضور دارند و آماده پاسخگویی به مردم هستند تا چنانچه مشکلی در بحث مدارک هویتی وجود داشته باشد رفع شود.

وی ادامه داد: داشتن شناسنامه یا کارت هوشمند ملی برای شرکت در انتخابات ملاک است و با تمام دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات ثبت احوال در سطح استان هماهنگی به عمل آمده که روز جمعه ۱۵ تیرماه همکاران در دفاتر پیشخوان برای ارائه خدمات به مردم حاضر باشند تا زمینه مشارکت حداکثری فراهم شود.

زاهدی نیا با اشاره به سهولت انجام کار در شعب اخذ رای برای روز انتخابات تاکید کرد: برای تسریع در روند کار شعب اخذ رای و رفع مشکلات هویتی رای دهندگان تمام ادارت ثبت احوال استان جهت استعلام هویتی فعال شده و مسئولان شعب می توانند در صورت مشاهده هرگونه مغایرت با هماهنگی ستاد انتخابات با مرکز تماس مستقر در ادارات تماس حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان ۴۹۷ هزار و ۳۰۹ نفر از جمعیت را مردان و ۴۹۲ هزار و ۵۲۳ نفر را زنان تشکیل می دهند.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ تیرماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha