۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85528072
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۳۸ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان

شاهرود - ایرنا - رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: ۸۳ و ۹۴ دهم درصد از جرایم سایبری استان طی بهار ۱۴۰۳ کشف شد که نسبت به سال گذشته ۳۸ و ۲۲ دهم درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدرضا فداییان روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا در سه ماهه نخست سال‌جاری با اشراف اطلاعاتی و رصد مستمر فضای مجازی و همچنین اقدام‌های تخصصی موفق به شناسایی و انهدام ۲ باند کلاهبرداری شدند که روش آنها کلاهبرداری با ارسال پیامک جعلی بود.

وی از انهدام باند کلاهبرداری از طریق ثبت آگهی جعلی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این باند در استان‌های همجوار در حال فعالیت بود که پس از شناسایی و منهدم شد.

سرهنگ فداییان به کاهش جرایم سایبری در استان اشاره کرد و افزود: کلاهبرداران در فضای مجازی نسبت به مقتضیات زمان و موضوع‌های مطرح در جامعه، با شگردها و شیوه‌های گوناگون و همچنین با ترفند ارسال لینک‌های آلوده به بدافزار به کاربران با مضمون و عناوین مختلف از جمله سبد کالای کمک معیشتی، قطعی یارانه، سهام عدالت، ابلاغیه قضایی و برنده شدن در قرعه کشی‌ها اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

رییس پلیس فتا استان سمنان به شهروندان توصیه کرد، خریدهای اینترنتی را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند و قبل از بررسی و اطمینان از سلامت کالا از پرداخت هرگونه وجه خودداری کنند و همچنین بر روی لینک‌های با منابع ناشناس و تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی کلیک نکرده و از توجه به تبلیغات و قیمت‌های فریبنده در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند.

سرهنگ فداییان ادامه داد: شهروندان در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا تارنمای اینترنتی پلیس فتا گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha