افتتاح ۲۵۷ طرح عمرانی تا افزایش تصاعدی اعتبار شهرداری‌های سمنان در دولت سیزدهم

سمنان - ایرنا - افتتاح ۲۵۷ طرح عمرانی و عام المنفعه در دور نخست سفر و تصویب تکمیل ۲۳۰ طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری ۹۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال در دور دوم سفر شهید جمهور، و افزایش تخصیص اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها به میزان سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و دهیاری‌ها به میزان ۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال در نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه گفت: ۱۴۵ مصوبه مربوط به دور نخست سفر شهید جمهور به این استان مربوط به بخش عمرانی با ۴۶۷ طرح و اعتبار مصوب ۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود که با تخصیص ۱۲۲ درصدی اعتبارات برابر با ۳۹ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال ۲۵۷ طرح تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

محمد حمیدی افزود: پل شهرک صنعتی سمنان، قطعه نخست محور سمنان- فیروزکوه به طول ۱۰ کیلومتر، افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی شهرستان میامی، طرح آبرسانی گرمسار، مرکز اورژانس، درمان سوختگی و سرطان بیمارستان کوثر سمنان و مرکز درمان سرطان بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود، تعریض محور عباس‌آباد- کاهک، تکمیل آمفی تئاتر دانشگاه سمنان، اصلاح پیچ دربند محور مهدیشهر- شهمیرزاد، ساخت ۱۸ زمین چمن مصنوعی، اخذ مجوز ماده ۲۳ برای خط انتقال سد فینسک و تکمیل مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان در سمنان از جمله طرح‌های تکمیل شده مصوب دور نخست سفر شهید جمهور به استان سمنان است.

وی ادامه داد: ۵۵۵ طرح نیمه تمام با اعتبار مورد نیاز ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در دور دوم سفر شهید جمهور به سمنان تصویب شد که از این تعداد ۲۳۰ طرح با اعتبار ۹۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال مصوب شد.

به گفته وی ۵۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال، ۱۰۳ طرح با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد با اعتبار ۳۵ هزار ریال و ۷۷ طرح با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد با اعتبار ۴۵ هزار ریال در دور دوم سفر رییس جمهور به سمنان تصویب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۳۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش راه و شهرسازی، ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به وزارت نیرو، هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش بهداشت و درمان و ۶ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به آموزش و پرورش در دور دوم سفر شهید جمهور به این استان تصویب شد.

افتتاح ۲۵۷ طرح عمرانی تا افزایش تصاعدی به شهرداری‌های سمنان در دولت سیزدهم

اجرای طرح نهضت ملی مسکن خدمت ماندگار دولت سیزدهم

حمیدی اظهار کرد: ساخت ۵۹ هزار و ۱۳۹ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تعهد سمنان در دوره چهار ساله است که نزدیک به ۳۶ هزار واحد مربوط به شهر جدید ایوانکی است.

وی اضافه کرد: ۲۶ هزار و ۲۷۶ متقاضی واجد شرایط برای دریافت خانه در طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۸۴۹ نفر واریز وجه را انجام دادند.

به گفته وی ۱۵ هزار و ۹۱۲ واحدمسکونی در بخش شهری و چهار هزار و ۵۴۷ خانه در بخش روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سمنان در حال ساخت است.

رفع مشکل زمین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و اجرای قانون جوانی جمعیت با تمهیدات اندیشیده شده در این استان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: سه‌هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای واگذاری به مردم در استان سمنان شناسایی و تا کنون یکهزار و ۵۷۰ هکتار به محدوده الحاق شد.

وی یادآور شد: طرح نهضت ملی مسکن در ۱۹ شهر سمنان در حال اجراست که از این تعداد در ۱۶ شهر ساخت خانه به صورت ویلایی یا ۲ طبقه در حال پیشرفت است و یکهزار و ۶۸۶ قطعه زمین نیز طبق قانون جوانی جمعیت به واجدان شرایط واگذار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: ساخت خانه ویلایی جایگزین خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان نیز با حمایت و نگاه ویژه دولت سیزدهم در حال انجام است و تمامی ۳۳۶ مالک این واحدها در حال دریافت تسهیلات سه میلیارد ریالی ودیعه مسکن کم‌بهره هستند.

افزایش تصاعدی پرداخت به شهرداری ها

حمیدی بیان کرد: میزان پرداختی به شهرداری‌های سمنان در سال ۱۴۰۰ در حدود ۲هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۱۰ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال رسید و در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نیز سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

به گفته وی ۴۷ دستگاه خودرو در کاربری‌های مختلف از جمله آتش‌نشانی و جمع‌آوری زباله در دولت سیزدهم خریداری شد و در اختیار شهرداری‌های این استان قرار گرفت.

وی ابراز کرد: بودجه محقق شهرداری‌های سمنان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۴هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بود که این رقم در ۱۴۰۲ به ۲۷هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال رسید و برای امسال نیز بودجه ۴۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریالی مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: میزان پرداختی به دهیاری‌های استان در دولت دوازدهم یکهزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بود و این رقم در مدت سه ساله دولت سیزدهم به ۶هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال افزایش یافت و امسال نیز ۲۳ دستگاه خودروی سبک و سنگین خریداری شد و در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha