۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85528120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: نبض اقتصاد دانش بنیان تقویت و تولیدات به روز شود

رشت – ایرنا- استاندار گیلان با تاکید بر تقویت نبض اقتصاد دانش بنیان، بیان کرد: نباید اجازه داد این اقتصاد دچار نوسان شود بلکه امروز باید تولیداتمان در کیفیت وکمیت به روز باشد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در نشست تخصصی بهره‌برداری از ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: در زیرساخت و تسهیلات باید کمک شود؛ نبض اقتصاد و مسائل اقتصاد دانش بنیان باید خوب بزند نه اینکه دچار نوسان شود.
وی ادامه داد: امروز باید تولیداتمان در کیفیت و کمیت به روز باشد؛ زیرساخت‌هایی چون آزاد راه و راه آهن را فراهم و صادرات در بازارهای هدف را مشخص کردیم؛ با بسیاری از کشورهایی که در دولت قبل با ما قهر بودند آشتی و فضای ارتباطی در منطقه ارتقاء یافت.
عباسی با تاکید بر اینکه راهی جز این نداریم که صنعت را با دانشگاه گره بزنیم ،اضافه کرد: در روسیه، چین و در کشورهای منطقه ظرفیت آن را داریم که تولیداتمان را به آن کشورها صادر کنیم و درآمد واحدهای تولیدی را افزایش دهیم و فرآیند تولید را طوری درست کنیم که بتواند از مواداولیه تا قسمتی که وارد بازار می شود در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه جوانان مستعد ما به خودباوری رسیده‌اند و باید به این جوانان فرصت داد افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد؛ دانشگاه باید کارآفرین باشد.
عباسی افزود: باید پایان نامه‌ها و رساله دکترای دانش آموختگان حتما در ارتباط با مسائل جامعه خودمان داشته باشد نه اینکه در پی پذیرش مجلات جهانی بود، زیرا در این صورت هیچ فایده و سودی برای کشور ایجاد نمی شود؛ لذا باید بخش دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد.
وی، اتصال حلقه‌های منفصل در فرایند رشد و تولید جامعه را دستاورد متولیان دانست و افزود: احساس می‌کنیم در همه بخش‌ها حلقه‌هایی که منفصل بوده را متصل کردیم و این برای ما بسیار حائز اهمیت است که می‌توانیم از آن بعنوان دستاورد یاد کنیم.
وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید بر فعال نمودن ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید داشتند؛ استادان دانشگاه نیز خوشحال می‌شوند فرایند توسعه را سرعت ببخشند؛ ما نیز نمی پذیریم که رشته‌هایی چون مکانیک،برق و صنایع برای مهارت افزایی سالن طراحی کنند، بلکه باید در این راستا از امکانات به روز و ظرفیت مکان‌هایی که خط تولید دارند استفاده شود.
استاندارگیلان با تاکید براینکه حفظ، احیا و توسعه واحدهای سرپا راهبرد دولت است، گفت: در این دولت بیش از ۳۵۰ واحد راکد، متوقف و تعطیل در بخش‌های کشاورزی، گردشگری وصنعت استان و بیش از ۳۹ هزار واحد در کل کشوراحیا شده است.
عباسی گفت:۴۳۶ عرصه برای سرمایه گذاری در ۲ سال اخیر شناسایی شده و بر این اعتقادیم که سرمایه گذار نباید منتظر بماند و بر همین اساس ۲۰۰مجوز بی نام برای سرمایه گذاری صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha