شناسایی ۵۰ انشعاب غیرمجاز آب در کاشان

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۶
کد خبر: 85528178
شناسایی ۵۰ انشعاب غیرمجاز آب در کاشان

کاشان _ ایرنا _ معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در منطقه کاشان شناسایی و قطع شده‌ است.

محمدحسین خامه چیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود انشعابات غیرمجاز در فصل گرما معضل اصلی ناترازی تولید و مصرف آب است و شرکت آبفا سال گذشته هم بیش از ۱۲۰ فقره انشعاب غیرمجاز را تعیین تکلیف کرد.

وی با تاکید بر عزم جدی شرکت آب و فاضلاب برای مقابله با معضل انشعابات غیرمجاز گفت: مردم در صورت مشاهده اینگونه انشعابات، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع‌ دهند.

معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب کاشان یادآور شد: استفاده غیرمجاز از آب ضمن امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر سامانه، توزیع آب بدلیل راه‌گیری غیراصولی موجب اخلال در خدمات‌رسانی به سایر بخش‌ها بواسطه افت فشار شبکه می‌شود و میزان آب بدون درآمد را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در برخی مناطق ۲ تا سه برابر استاندارد آب تولید می‌کنیم اما همچنان کمبود آب در مجتمع‌ها وجود دارد که از مردم انتظار داریم در مدیریت مصرف آب نهایت همکاری را داشته باشند.

خامه‌چیان با تاکید بر اینکه آب مشترکان بدمصرف در صورت توجه نکردن به اخطارها قطع خواهد شد، گفت: ۶۳ درصد مشترکان کاشان بر اساس الگو یعنی ۱۴ مترمکعب برای هر واحد، ۳۳ درصد تا دو برابر الگو و چهار درصد از سه برابر الگو به بالا مصرف دارند.

وی افزود: وظیفه ما این است که روزانه برای هر نفر ۳۸۰ لیتر آب تولید کنیم که گاهی به هزار و ۲۰۰ لیتر می‌رسد و این مصرف بالا، تضییع حقوق بیت المال است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha