تعرفه‌های مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در گلستان توزیع شد
توزیع تعرفه رای مرحله دوم در ستاد انتخابات گلستان

گرگان - ایرنا - رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: تعرفه‌های مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که قرار است جمعه ( ۱۵ تیر) برگزار شود، در ۱۴ شهرستان استان توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، سیدعلی مهاجر روز چهارشنبه در بازدید از دبیرخانه ستاد انتخابات استان، بر رعایت دقت و حساسیت در فرآیند آماده سازی برگزاری مرحله دوم در حوزه‌های انتخابیه این استان تاکید کرد و اظهار کرد: ملزومات و اقلام شعب اخذ رای تامین شده تا فرمانداران بتوانند مقدمات برگزاری یک انتخابات پرشور را در شهرستان‌ها فراهم کنند.

وی ادامه داد: اهمیت دور دوم به لحاظ سلامت و امنیت و با توجه به رقابتی شدن بیشتر انتخابات و حضور دو جناح متفاوت در عرصه رقابت بسیار بیشتر و حساس‌تر است.

مهاجر گفت: در دور دوم انتخابات نگاه‌ها و توجهات بسیار بیشتری به مجریان انتخابات دوخته شده و کوچک‌ترین سهل انگاری در فرآیند برگزاری می‌تواند بستر ایجاد شبهه در سلامت انتخابات و سوء استفاده بدخواهان و معاندین را ایجاد کند.

وی در خصوص وضعیت شعبه های اخذ رای در استان، افزود: در مرحله دوم، هزار و ۵۱۵ صندوق، آرای هم استانی‌ها را جمع‌آوری خواهد کرد که از این تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ شعبه سیار است.

رییس ستاد انتخابات گلستان یادآور شد: در برگزاری انتخابات در روز جمعه از ۲۴ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، انتظامی، قضایی و بازرسی در گلستان استفاده می‌شود.

براساس گزارش ستاد انتخابات گلستان، تعداد واجدین شرایط رأی دادن در این استان یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر است که در مرحله اول انتخابات ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha