۱۳ طرح در حوزه راه‌های چهارمحال و بختیاری فعال است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرحهای زیرساختی در بخش راه گفت: هم‌اکنون ۱۳ طرح مرتبط با راه‌های این استان در حال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خدایار باقری روز چهارشنبه در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم تاکید کرد: احداث باند دوم تیران به سامان به چالشتر، باند دوم شهرکرد به بن به داران، شهرکرد به بازفت به مسجدسلیمان، راه فرخ‌شهر به شلمزار به ناغان به کارون ۴، راه فارسان به دشتک، جاده باباحیدر به چلگرد، محورهای ارتباطی حاشیه رودخانه زاینده‌رود، باند دوم سورشجان به سودجان و راه‌آهن شهرکرد به سفیددشت به مبارکه از مهم‌ترین طرح‌های فعال راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری است.

وی‌ افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین ۲۳ طرح فعال در حوزه ساختمانی مرتبط با پروژه‌های فرهنگی، اداری و ورزشی دارد.

باقری تصریح کرد: برای طرح‌های حوزه راه‌های چهارمحال و بختیاری ۲۶ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال و به‌منظور اجرای ساختمان‌های اداری، فرهنگی و ورزشی ۲۵۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل در چهارمحال و بختیاری حفاری و سه دستگاه پل بزرگ احداث شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سهم ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحدی این استان از طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ساخت ۱۸ هزار و ۶۵۳ واحد مسکونی آغاز و زمین مورد نیاز برای ۳۲ هزار واحد مسکونی تامین شده است.

وی با اشاره به آغاز ساخت ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مسکن حمایتی در چهارمحال و بختیاری همزمان با فعالیت دولت سیزدهم گفت: به‌زودی عملیات اجرایی ساخت سه هزار واحد مسکونی دیگر آغاز می‌شود.

باقری به تکلیف ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری از محل طرح مسکن خودمالکان اشاره و تاکید کرد: از این تعداد تاکنون ساخت یک‌هزار و ۵۵۱ واحد مسکونی آغاز شده است و بقیه واحدهای مسکونی این طرح به‌زودی ساخته می‌شود.

وی با اشاره به ساخت یک‌هزار و ۶۶۶ واحد مسکونی در طرح بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری افزود: از مجموع ۱۳ هزار و ۸۷۰ متقاضی ثبت‌نامی طرح جوانی جمعیت در استان تاکنون زمین یک‌هزار و ۷۹۴ متقاضی تحویل داده و یا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در بافت فرسوده شهری استان ۲۹ طرح محرک شهری شامل مدرسه، درمانگاه، پیاده‌رو و پارک اجرایی شده و چهار هزار و ۸۳۸ تن قیر رایگان برای آسفالت این بافت‌ها به شهرداری‌ها اختصاص داده شده است.

وی یادآور شد: در سه سال اخیر بافت فرسوده ۱۴ شهر در چهارمحال و بختیاری شناسایی و طرح‌های مرتبط با این بافت‌ها مصوب و ابلاغ شد که از این مجموع برای پنج شهر طرح جامع، ۲ شهر طرح تفصیلی و هفت شهر طرح هادی بوده است.

باقری با اشاره به ۹۷۵ مصوبه در کمیسیون‌های ماده ۵ چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم اظهار داشت: با این تعداد مصوبه تکلیف یک‌هزار و ۵۴۵ هکتار زمین تعیین شد.

وی‌ گفت: در دولت سیزدهم تامین زمین در داخل حریم و محدوده شهرهای چهارمحال و بختیاری به وسعت سه هزار و ۸۳۶ هکتار انجام شده است.

باقری اعتبارات مصوب ملی حوزه راه و ساختمان‌های دولتی چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم را ۶۲ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال و اعتبارات استانی این بخش را ۳۳۷ میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: ۷۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافت در حالی که قبل از دولت سیزدهم تخصیص این اعتبارات بین ۴۸ تا ۵۴ درصد بوده است.

تصادف‌های فوتی در چهارمحال و بختیاری ۱۴ درصد کاهش یافت

۱۳ طرح در حوزه راه‌های چهارمحال و بختیاری فعال است

جانشین فرمانده پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تصادف‌های فوتی استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ روح‌الله بیادار به شناسایی ۴۹ نقطه پُرتصادف در چهارمحال و بختیاری همزمان با فعالیت دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۲۷ نقطه رفع، ۱۲ نقطه آشکارسازی و در ۱۰ نقطه عملیات راهسازی آغاز شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۴ دستگاه دوربین هوشمند ثبت تخلفات در جاده‌های چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۳۲ دستگاه فعال و بیشتر آن‌ها به سامانه محاسبه میانگین سرعت خودرو مجهز است.

۷۰۰ کیلومتر جاده در چهارمحال و بختیاری آسفالت یا روکش آسفالت شد

۱۳ طرح در حوزه راه‌های چهارمحال و بختیاری فعال است

نماینده اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در دولت سیزدهم ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان آسفالت یا روکش آسفالت شد.

سهراب هاشمی تاکید کرد: در این مدت ۵۲ دستگاه ابنیه فنی احداث، چهار هزار و ۱۷۰ کیلومتر جاده خط‌کشی و ۹ هزار و ۵۰۰ متر روشنایی جاده‌ای تامین شد.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم ۲۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری برای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری خریداری و ۵۷۰ سامانه هوشمند برای پایش ۲۴ ساعته راه‌های استان اختصاص داده شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha