۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۹
کد خبر: 85528241
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

هوای مازندران گرم می شود

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۹
کد خبر: 85528241
هوای مازندران گرم می شود

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی تا پایان امشب، پیش بینی کرد که دمای هوای این استان از فردا تا چند رور آینده روند افزایشی را در پیش بگیرد.

به گزارس خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش بینی کرد که آسمان مازندران امروز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری و در ساعات بعارظهر و اوایل شب با رگبار باران و رعد و برق همراه باشد.

طبق پیش بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روزهای پنچشنبه و جمله صاف و آفتابی و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت.

طبق این پیش بینی، از روز شنبه تا روز سه شنبه آینده آسمان مازندران در مناطق ساحلی و جلگه ای افزایش دما و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به ویژه در ارتفاعات غربی و مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شد با رگبار باران و رعد و برق همراه است.

با گرمتر شدن هوا در چند روز آینده میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و غربی از ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز شنبه آینده به ۳۴ تا ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش می بابد.

میانگین دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز شنبه به ۳۱ درجه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه افزایش بین ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

در روز یکشنبه آینده نیز دمای هوا در مقایسه با روز ماقبل آن به طور میانگین با ۲ تا پنج درجه کاهش بین ۲۶ تا ۲۹ درچه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هوای مازندران گرم می شود

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری تا ابری به ویژه در بعدازظهر تا اوایل شب با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات ساعات بعدازظهر با رشد ابر و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران از روز شنبه تا سه‌شنبه آینده صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم و در بعدازظهر در ارتفاعات غربی و مرکزی با رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۰ و آلاشت با ۱۶.۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از سه درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha