استاندار: دولت سیزدهم یک‌هزار و ۳۲۱ واحد تولیدی و صنعتی استان مرکزی را احیا کرد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: دولت سیزدهم یک‌هزار و ۳۲۱ واحد تولیدی و صنعتی این استان را در کمتر از یک‌هزار روز احیا کرد.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه عصر چهارشنبه در بزرگداشت دهه تولید و تجارت و آیین تجلیل از واحدهای منتخب صنعتی و معدنی استان مرکزی در مرکز همایش‌های بین‌المللی پروین اعتصامی هتل امیرکبیر اراک، افزود: نهضت احیای واحدهای تولیدی و راکد یکی از اقدامات بزرگ این دولت است.

وی بیان کرد: مشکلات برخی از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان مرکزی به اندازه چند واحد بود که تصور حل آنها وجود نداشت اما با تلاش شهیدجمهور گره‌گشایی شد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه، هیچ زنجیره اقتصادی در کشور نیست مگر با استان مرکزی تلاقی داشته باشد، عنوان کرد: ۳۵۸ نشست ستاد تسهیل نیز در طول سه سال دولت سیزدهم در این استان برگزار شد.

مخلص‌الائمه گفت: به تقدیر الهی دولت سیزدهم سه ساله پایان یافت و فرصتی برای تبیین دستاوردها و اقدامات خود را نداشت.

وی اظهار کرد: هر دولتی حداقل ۶ تا هشت ماه را برای بیان اقدامات خود اختصاص می‌دهد اما فرصت دولت سیزدهم تنها در ۴۰ روز و آن هم با رخت عذای شهید جمهور بود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهادت شهید رئیسی ضایعه جبران ناپذیری بود و بنا به فرموده ایشان، اگر دولت سیزدهم ادامه می‌یافت بسیاری از مشکلات از جمله اقتصادی رفع می‌شد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: فروش نفت در دولت سیزدهم از ۲۰۰ هزار بشکه در روز به حدود ۲ میلیون بشکه رسید که این امر حرکت در مجموعه فعالیت‌های عمرانی کشور شد و منجر به نهضت تکمیل طرح‌های مختلف شد.

وی یادآور شد: برآورد شده ۶۵ تا ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که اگر بودجه ۳۰ تا ۴۰ سال کشور یکجا به آنها تزریق شود، هنوز پایان پذیر نیستند.

استاندار مرکزی ادامه داد: دولت سیزدهم با اقدام جهادی بسیاری از پروژه‌های تاریخی که به منافع مردم گره خورده بود را تکمیل و به‌ بهره‌برداری رساند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: سه هزار و ۶۰۰ پروژه تاریخی مربوط به سال‌های گذشته در استان مرکزی است که بخشی از آنها از جمله بیمارستان ولیعصر(عج) پس از ۲۰ سال، بیمارستان خمین و پل سنجان اراک به سرانجام رسید.

وی اظهار کرد: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی توسط دولت سیزدهم به پروژه‌های نیمه تمام عمرانی استان مرکزی تخصیص یافت و این در حالی بود که از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ تنها ۳۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار در این بخش اختصاص یافته بود.

استاندار مرکزی افزود: هفت هزار مدرسه در طول حدود یک‌هزار روز فعالیت دولت سیزدهم در استان ایجاد شد که سه هزار و ۵۰۰ مدرسه را خیرین ایجاد کردند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: کسب رتبه برتر فضای کسب و کار، رتبه سوم شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، رتبه دوم ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان به پایین‌ترین حد پس از دوران هشت سال دفاع مقدس، از دیگر توفیقات است.

وی گفت: استان مرکزی در احداث و راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت نیز در این دولت کارهای بزرگی انجام داد و در ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر با محوریت نیروگاه‌های خورشیدی خوش درخشید.

استاندار مرکزی اضافه کرد: این استان در بحث بازچرخانی پساب نیز گام‌های بلندی برداشت.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: شرکت هواپیمایی استان مرکزی توسط بخش خصوصی به زودی دایر می‌شود، مجوز پارک لجستیک استان سال گذشته صادر شد و کنسرسیوم بزرگ اقتصادی هم فعال شده که امید است همه صنعتگران به آن ملحق شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: افرادی که پای تولید کشور ایستاده‌اند جهادگر هستند و تلاش‌های آنها قابل تقدیر است.

علی جودکی افزود: استان مرکزی رتبه خوبی به لحاظ کسب و کار دارد اما باید با برنامه‌ریزی به شرایط بهتری دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: آسمان صنعت استان مرکزی پر از ستاره‌های پرفروغی است که هر کدام در مسیر تولید حرکت می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: صنعتگران استان در حوزه مسئولیت اجتماعی از جمله درمان، مدرسه سازی و عام‌المنفعه کارهای ارزشمندی انجام داده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم در ادامه این آیین گفت: ۵۰ درصد از آلاینده‌های هوا در این استان مرتبط با فعالیت صنایع است و باید این بخش بیش از پیش در راستای مسئولیت اجتماعی تلاش کند.

یوسف یوسفی افزود: ۱۱ میلیون تن سالانه پسماندهای صنعتی و یک میلیون تن پسماندهای ویژه در استان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: اقتصاد چرخشی مطرح است و باید این پسماندها در صنایع دیگر مورد استفاده قرار گیرد که این اقدام آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: سازمان محیط زیست هر ساله ۲ جایزه ملی محیط زیست و صنعت سبز برگزار می‌کند که در شهریورماه امسال فراخوان شرکت برای این جایزه از طریق سامانه جامع حفاظت زده می‌شود.

یوسفی اظهار کرد: پارسال ۱۵ صنعت استان مرکزی برای جایزه صنعت سبز شرکت کردند که سه صنعت موفق به برگزیده در سطح ملی و ۶ واحد نیز به عنوان برتر استانی معرفی شدند.

وی گفت: استان مرکزی پایتخت صنعت ایران است و باید در راستای کسب جایزه ملی صنعت سبز استقبال بیشتری از این استان صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: محیط زیست در راستای کاهش و حل مشکلات زیست محیطی، صندوق ملی محیط زیست را ایجاد کرده که تسهیلات آن مشترک با بانک‌ها و در راستای مباحث زیست محیطی با سود ۱۷ درصد و مدتی تنفس پرداخت می‌شود.

در پایان این آیین از واحدهای برتر صنعت و معدن استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha