روزانه ۵۵ مورد توقف در تونل‌های پایتخت داریم

تهران بزرگ - ایرنا - سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: بهطور متوسط در تونل‌های پرترافیک شهر بین ۵۰ تا ‌۵۵ مورد توقف روزانه بدلایل مختلف داریم البته در تونل‌هایی مانند رسالت، غزه و امیر کبیر این عدد خیلی کمتر است.

به گزارش ایرنا، حمید برادران روز چهارشنبه با اعلام اینکه به دنبال ارائه خدمات بیشتر به شهروندان هستیم، افزود: در دوره جدید تصمیم بر این شد که با رویکرد نوین بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان در هنگام حادثه در تونل‌های شهری ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: به همین دلیل پنج تونل شهری را به تجهیزات امداد رسانی مستقل مجهز کردیم که هرکدام از این تونل‌ها در دو جهت حرکتی شبانه روزی هفت روز هفته فعال هستند و بدون هیچ هزینه‌ای خودروهای گرفتار در تونل را به خارج و محل ایمن هدایت خواهند کرد.

برداران ادامه داد: باتوجه به اینکه فضای تونل بسته است و ایمنی شهروندان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، این تصمیم اخذ شده تا خودروهای حادثه دیده شهروندان در اسرع وقت به خارج از تونل و نقطه امن منتقل شود.

وی اضافه کرد: البته شهروندان باید در جریان باشند که پیمانکار و گروه امدادرسانی ما مسوولیتی درخصوص انتقال خودروها به تعمیرگاه ندارند و باتوجه به اهمیت حضور در آن نقطه، نمی‌توانند خودروی شهروندان را تا مسیر طولانی حمل کنند.

برادران همچنین یادآور شد: با استفاده از دوربین‌هایی که در تونل‌ها داریم، همکاران ما در مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته مشغول پایش دوربین‌های نظارتی هستند و اطلاع رسانی را به گروه‌های امداد در صورت توقف‌ها خواهند داشت.

وی تاکید کرد: البته مردم هم می‌توانند با سرشماره ۸۷۵۰۰ تماس بگیرند، تونلی که در آن متوقف شدند یا حادثه‌ای که پیش آمده را گزارش کنند. کما اینکه مستقیما می‌توانند با اوپراتور ارتباط داشته باشند و نیازهای اورژانسی خود را مطرح کنند.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: باید بین شهروندان و تیم امدادی همکاری شکل بگیرد و تمام تلاش تیم امداد رسان این است که خدمات ایمن راحت و امن را برای شهروندان ایجاد کند که از حوادث بعدی جلوگیری شود.

برداران ادامه داد: برای اینکه بتوانیم سطح معابر بزرگراهی و تونلی را مدیریت کنیم نیاز به همکاری شهروندان داریم. شهروندان توجه کنند که به محض اینکه در هر لاینی از تونل های شهری دچار حادثه شدند اگر خودرو امکان حرکت دارد به حاشیه منتقل شوند.

به گفته وی، اگر به خط اضطرار رفتند خودشان از ماشین پیاده بشوند. ‌اگر این توقف در لاین اضطرار نبود و در خطوط بودند علامت خطر ماشین را روی خودرو قرار بدهند تا گروه های امدادی به آنها برسد البته این اطمینان خاطر را داشته باشند که همکاران ما تمام دوربین‌ها را تحت نظر دارند و تا ۱۲ دقیقه توقف خودرو را به صورت اتوماتیک سنس می کنند.

وی اضافه کرد: اثرات نامطلوب توقف خودرو در شبکه معابر تونلی باعث افزایش حجم خودروهای متوقف در تونل ها و بالا رفتن آلودگی هوا در تونل و حوادث پیامدی آن می‌شود، کلا بعد از حوادث اولیه به علت عدم ایمن سازی احتمال وقوع حادثه ثانویه هم وجود دارد.

وی یادآور شد: رویکرد ما این است که این اختلال را کاهش بدهیم. گروه امداد ما کمتر از ۵ دقیقه با حادثه فاصله دارد و کمتر از ۱۵ دقیقه خودرو را از محل وقوع حادثه خارج می کند.

به گفته وی، در واقع ما متولی رفع این انسداد هستیم، گاهی برخی از شهروندان به دلیل اتمام سوخت خودرو توقف دارند و توقع رساندن بنزین از پیمانکار ما را دارند در حالی که به دلایل حفاظتی امکان ذخیره بنزین در خودرو نداریم.

برادران همچنین گفت: باتوجه به ترددها در تونل توحید و نیایش بیشترین خرابی‌ها در این دو تونل وجود دارد و به طور متوسط در تونل های پر ترافیک بین ۵۰ تا ‌۵۵ مورد توقف روزانه داریم که در تونل هایی مانند رسالت و غزه و امیر کبیر این عدد خیلی کمتر است.

وی اظهار کرد: در نیمه دوم سال شرایط ترافیکی متغیر است و الان در فصلی هستیم که کمترین تردد را در سطح معابر داریم. به طور متوسط ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تردد در هر لاین در روز داریم که هر لاین توان تردد ۱۴۰۰ خودرو را در روز دارد.

وی با بیان اینکه در تکنولوژی قدیم متمرکز بر خوانش از جلوی پلاک های خودرو بودیم، تاکید کرد: در حال حاضر خوانش از پشت خودرو خواهد بود و قابل شناسایی است البته همه این تجهیزات همچنان مانع حضور موتور سوارها نخواهد شد و ما تنها ابزاری که داریم جریمه است.

به گفته وی، اگر شهروندان به قوانین پایبند نباشند این عبور با پوشش پلاک و راه های دیگر وجود دارد. بر آن هستیم که به سمتی برویم که نیاز به خوانش پلاک نباشد بطوریکه در حال بررسی یک طرح جامع در خصوص پلاک موتور و قوانین سخت گیرانه تر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اختلال در حرکت موتور ها به دلیل افزایش الایندگی در تونل‌ها استناد علمی ندارد، افزود: به دلیل تردد موتور اکثر اتفاقاتی که در تونل‌ها داریم عدم ناتوانی در کنترل موتورهاست، موضوع بعدی حرکت‌های خارج از عرف رانندگان در خطوط اصلی برای پشت سر گذاشتن خودروها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha