پزشکیان: کمیته نظارت بر دولت (کمند) ایجاد خواهیم کرد+ فیلم

تهران- ایرنا- نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کمیته نظارت بر دولت (کمند) کمیته مردمی است و ضمن نظارت بر رفتار دولت، پل ارتباطی بین مردم و دولت و حاکمیت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، مستند مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه - ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ از برنامه با مردم و از شبکه یک سیما پخش شد.

«کمند» ایجاد خواهیم کرد

پزشکیان در برنامه با مردم گفت: کمیته نظارت بر دولت (کمند) را ایجاد خواهیم کرد، این یک کمیته مردمی است و بر رفتار دولت نظارت دارد و پل ارتباطی بین مردم و دولت و حاکمیت خواهد بود، درخواست می‌کنم که مردم به کمیته مردمی کمند بپیوندند.

وی گفت: بدون حضور مردم در حاکمیت، ممکن است حاکمیت به سمت مسیر دلخواه خودش منحرف شود و به سمتی که باید حرکت کند، نرود، قول می‌دهم اگر با رای مردم به قدرت رسیدیم، هر چند ماه یکبار پاسخگوی نمایندگان مردم در صنوف مختلف باشم.

اگر نتوانم به تعهداتم عمل کنم، از دنیای سیاست کناره‌گیری می‌کنم

پزشکیان گفت: وقتی کاری انجام دادیم، اما نتوانستیم به قول‌ها و وعده‌های خود عمل کنیم، از ادامه کارهای سیاسی خداحافظی خواهیم کرد و ادامه نخواهیم داد. 

وی افزود: قرار نیست در جامعه تبعیض، اجحاف و بی عدالتی داشته باشیم و نتوانیم به مردم عزیز کشورمان خدمت کنیم؛ قطعا اگر نتوانیم کاری انجام دهیم از مردم خواهیم خواست رای خود را پس بگیرند و ما هم ادامه نمی‌دهیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با امید به خدا و کمک همین مردم پیش می رویم؛ اینکه بگوییم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، غیرقابل تصور است.

از کودکی هیچ‌وقت طرف قدرت نبودم

پزشکیان با بیان اینکه از زمان کودکی هیچ وقت طرف قدرت نبودم، گفت: شاید بعضی‌ها به خاطر این پیامد که حضور من و رای به من تایید آنها است، نخواستند پای صندوق رای بیایند که به آنها مشروعیت دهند، اما الان ما هستیم و یک گروه اقلیت که می خواهند با تصمیم‌هایی که در اتاق‌های خود می‌گیرند سرنوشت همه را در آنجا رقم بزنند.

وی تصریح کرد: افرادی که پای صندوق‌ها نبودند اگر بیایند می‌تواند با قدرت نشان دهد که اینگونه نبوده و حرف برای گفتند دارند، اگر ما را قبول کردند و رای دادند اختلاف فاحشی به وجود خواهد آمد و به آن اقلیت خواهند گفت که با آنها مخالفند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از زمان کودکی هیچ وقت طرف قدرت نبودم و همیشه طرف مظلوم قرار می‌گرفتم، الان هم ذاتا دنبال قدرت نیستیم و دنبال مردم و قشری که به آنها ظلم و ستم شده است.

بدون حضور مردم دولت دچار منحرف می شود

پزشکیان گفت: کسانی که ما را می بینند و صدای ما را می شنوند درخواست می کنم به کمیته مردمی کمند بپیوندید، کمیته مردمی کمند کمیته نظارت بر رفتار دولت است؛ می توانید افراد مورد وثوق خود را انتخاب کنید تا بر حاکمیت و دولت نظارت کنند که پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت باشد.

وی افزود: این نظارت و ارتباط دو طرفه ارتباط دولت و مردم را شکل می‌‍دهد، بدون حضور مردم دولت دچار مسیر منحرف می شود، این مردم هستند که می‌توانند از انحراف دولت جلوگیری کنند و دولت را پاسخگو کنند؛ قول می‌دهم با رای شما به قدرت رسیدم هر چند ماه یکبار پاسخگوی نمایندگانی که شما انتخاب کرده اید باشم.

اگر به حرفم گوش می‌دادند خون از دماغ کسی نمی‌آمد

پزشکیان گفت: در سال ۱۴۰۱ اگر حرفم را گوش می دادند آدم‌های بیگناه جان خود را از دست نمی دادند، روندی که در سال ۱۴۰۱ رخ داد، تدبیر نامناسبی بود که شکل گرفت. اگر اینها حرف من را گوش می دادند، حتی خون از دماغ کسی بیرون نمی‌آمد. 
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: فقط کافی بود گروهی موضوع فوت (مهسا امینی) را به صورت شفاف بررسی و مشخص می کردند و موضوع فعلا معلق می‌شد. 
 
وی گفت: باید چند نفر از مطالبه‌گران و آنهایی که به موضوع شک داشتند در آن موقعیت حاضر می‌شدند تا واقعیت مشخص شود. اگر واقعیت شفاف می‌شد، این همه بی‌گناه چه از این طرف چه از آن طرف جان خود را از دست نمی دادند؛ این بی‌تدبیری سبب شد که این اتفاق رخ دهد. باید گروه حقیقت یاب برای ارزیابی مشخص می شدند و به هر نتیحه ای که می‌رسیدند طبق آن عمل می کردند تا آن اتفاق‌ها رخ ندهد.  
 
پزشکیان اظهار داشت: قرار نیست مردم آن گونه که ما می خواهیم زندگی کنند. حتی به بچه های خودم که نمی خواستند پزشک شوند هیچ وقت اجبار نکردم که حتما درس بخوانید و رشته ما را ادامه دهید. به بچه‌ها در انتخاب زندگی آینده، شغل، کار، پست و پوشش خود هیچ گاه زور نگفتم. اما بر اساس منطقی که داشتیم با یکدیگر کنارآمدیم.

برای مقابله با تبعیض، تحقیر و تحریم به میدان آمدم 

پزشکیان گفت: رای ندادن یعنی رای دادن به اقلیتی که هستند و تصور می کنند همه مردم آنها هستند، در حالی که مردم باید نشان دهند سرنوشت کشور را خود مردم می توانند تعیین کنند، برای ایران فرصت بازگشت به مردم و شنیدن صدای تحول و دوری از وضع خطیر موجود نزدیک است. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من برای کوتاه کردن دامنه‌های تبعیض، تحقیر و تحریم به میدان آمدم، نیامدم که خطری دیگر برای ایران شوم، بلکه آمدم تا حکومت، صداهایی را که شنیده نشده، بشنود. آمدم تا تفاهم و وفاق ملی ایجاد کنم و پیگیر خواست همه محرومان و ترد شدگان باشم. 

وی خاطرنشان کرد: من ادامه وضع ناعادلانه کنونی را خطربار و برای مردم غیرقابل تحمل می‌دانم. نباید اجازه دهیم ایران روزبه روز ناتوان‌تر و ملت عزیز و شریف آن فقیرتر شوند. 
 
پزشکیان گفت: اگر با رای اعتماد شما انتخاب شدم، پیگیر خواسته‌های شما خواهم بود، در این راه همچنان دروغ نخواهم گفت. رای شما تکلیف سنگینی برای من است و گردنم را در مقابل حرفهایم گرو می‌گذارم. 
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: با آنهایی که پای صندوق را نیامدند حرف دارم. با زنان بزرگوار، با پسران و دختران عزیز، با اقوام و پیروان ادیان و مذاهب، با معلمان، با کشاورزان مظلوم و کارگران و کارآفرینان و اصناف نگران، با کارمندان زحمت‌کش دولت و شرکت های بخش خصوصی، با مدافعان محیط زیست، با اهالی گرانقدراندیشه، دانش و فرهنگ و هنر، با نیروهای نظامی و انتظامی، با جانبازان، ایثارگران، خانواده های معزز شهدا، با سالمندان، بازنشستگان، توانیابان و معلولان، با ایرانیان دورافتاده از وطن حرف دارم. همه دیدید که در مرحله اول انتخابات حدود ۶۰ درصد مردم نیامدند و این پیام برای حکومت، جامعه و جریان های سیاسی معنا دارد. 
 
وی گفت: من صدای این نارضایتی، تردید و قهر را پیش از این شنیده بودم و باز هم می‌شنوم. آنها از وضع معیشت خود به ستوه آمدند، به وضعیت اداره امور معترض هستند، ازآینده بهتر ناامیدند، بیشتر آنها به حق از تبعیض، تحقیر، اجبار، فساد و ناکارآمدی به جان آمدند. 
 
پزشکیان خاطرنشان کرد: قالب شهروندان از داشتن یک زندگی معمولی و بی دغدغه محروم شدند و حقوق قانونی آنها و خواسته های قدیم و جدید آنها در عرصه های مختلف نادیده گرفته شده است. بسیاری از آنها خود را از صندوق رای کنار کشیدند چرا که نمی خواستند مشارکت خود را مصادره به مطلوب کنند. 
 
وی گفت: از شما می خواهم برای ایران، باز روز جمعه ۱۵ تیر به صحنه بیایید و انتخاب کنید. برای من همه شهروندانی که رای دادند یا رای ندادند، محترمند. همه آنها ایرانی هستند و ایران برای همه ایرانیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha