۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85528479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فعال سیاسی: رییس جمهور آینده باید با همه جهان تعامل داشته باشد

بجنورد - ایرنا - فعال سیاسی و مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: رییس جمهور آینده برای گشایش اقتصادی در کشور باید با همه جهان تعامل داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد لنگری چهارشنبه شب در اجتماع حامیان مسعود پزشکیان در خراسان شمالی اظهار کرد: مراودات اقتصادی نباید محدود به چند کشور باشد بلکه باید با تمامی جهان رابطه داشته باشیم.

وی افزود: وقتی تعاملات با جهان افزایش و سرمایه‌گذاری در کشور گسترش پیدا کند شاهد گشایش‌های اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهیم بود.

لنگری خاطرنشان کرد: مردم ایران چیز زیادی از رییس جمهور آینده نمی‌خواهند، بلکه خواهان یک زندگی عادی هستند.

فعال سیاسی خراسان شمالی ادامه داد: کشور ایران از لحاظ منابع و ظرفیت‌های طبیعی جزو اولین هاست بنابراین شایسته نیست مردم زندگی خوبی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی سیاستمداران توهم دانایی دارند، گفت: برخی در کشور با فکر بسته‌ای که دارند از بسیاری از ظرفیت‌های کشور غافل می‌شوند.

لنگری افزود: کشور ایران ظرفیت‌های فکری گوناگون و سلایق متنوعی دارد که باید از همه آنها استفاده کرد.

وی با تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رای گفت: برخی از مردم پای صندوق‌های رای حاضر نشدند که باید صدای آنها را شنید و اعتمادشان را برای حضور در دور دوم انتخابات جلب کرد.

به گزارش ایرنا، رای‌گیری دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی با مشارکت ۴۵ درصدی مردم این خطه برگزار شد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آرای مرحله اول آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha