نماینده ستاد پزشکیان: اختلاف‌ها باید بر سر نظرها باشد نه هدف‌ها

مراغه - ایرنا - نماینده ستاد انتخاباتی پزشکیان با تاکید بر اینکه ملت جز با همدلی و هم‌افزایی به سرمنزل مقصود نمی‌رسد، بیان کرد: اختلاف ما باید اختلاف نظر باشد نه اختلاف هدف و هر دولتی روی کار آمد همه باید به او کمک کنند. 

به گزارش ایرنا، «سید ضیاء هاشمی» چهارشنبه‌شب در گردهمایی حامیان پزشکیان در مراغه، افزود: اگر تقدیر الهی و تدبیر ملت این باشد که پزشکیان روز شنبه در پاستور به صندلی ریاست جمهوری ایران تکیه بزند، این انتظار وجود دارد که رقبای امروز در کنار ایشان و در خدمت پیشرفت کشور باشند.

وی ادامه داد: ملت ایران انتظار دارند تا دولتی کارآمد با بهره‌گیری از مدیران پرتوان بتواند قطار توسعه کشور را در مسیر درست خودش هدایت کند تا چشم‌اندازی ایجاد شود که حتی مردمی که قهر کرده‌اند هم چشم امید به آینده داشته باشند.

«هاشمی» اضافه کرد: روز انتخاب، روز اقتدار و فرصتی است که ملت کشورمان می‌تواند اراده خودش را به کرسی بنشاند و زمینه توسعه روزافزون این مرز و بوم را فراهم کند.

وی ادامه داد: پانزدهم تیرماه روز انتخاب بین ۲ شیوه حکمرانی متمایز است؛ یک شیوه با تفکر باز، مدیریت علمی و بهره‌گیری از شایستگان و دانشگاهیان و شیوه دیگری که برای مردم از بالا می‌خواهد تکلیف تعیین کرده و دولت سایه ناشناخته را حاکم کند؛ شیوه‌ای که خاطره نگاه امنیتی و طرد استادان از دانشگاه‌ها را تداعی می‌کند.

نماینده ستاد انتخاباتی پزشکیان از ملت ایران خواست: تا در انتخابات پانزدهم تیرماه به سمت عزت و اقتدار ایران و به سمت کرامت دانشجویان، جوانان، مردان، زنان و پسران و همه اقشار جامعه حرکت کنند.

«هاشمی» راه اقتدار، نقش‌آفرینی در عرصه جهانی و ایفای نقش همگانی برای رسیدن به عزت، اقتدار و پیشرفت کشور را راه مشارکت انتخاباتی خواند و افزود: راه رسیدن به سرمنزل مقصود، راه مشارکت است.

نماینده ستاد انتخاباتی پزشکیان: راه رسیدن به سرمنزل مقصود، مسیر مشارکت انتخاباتی است

وی طی کردن راه مشارکت را آسان و کم‌هزینه خواند و افزود: کسانی که موفقیت‌شان در قهر ملت است، با جوانان و نسل جوان ما کاری کرده‌اند تا خسته و دلزده شوند و بر همین اساس انتخاب کردن در این راه کم‌هزینه هم به بینش و بصیرت درست نیاز دارد.

وی ابراز امیدواری کرد ملت ایران در ۱۵ تیرماه راه امید، اقتدار و انتخاب درست را انتخاب کنند و ادامه داد: شایسته‌سالاری، شعار فرزند خطه آذربایجان بوده و پزشکیان هدیه آذربایجان به ایران زمین است تا کشورمان باز هم مسیر اقتدار را طی کند.

«هاشمی» با تاکید بر اینکه به زودی ستارخان دیگری از خطه آذربایجان طلوع می‌کند، اضافه کرد: او کسی است که دانش را می‌شناسد، قدر دانشمندان را می‌داند، خود را اعلم علما نمی‌داند و در محضر علما، کارشناسان و متخصصان تواضع دارد.

وی ادامه داد: پزشکیان تکبر ندارد، برای فداکاری حرمت قایل است و به تعبیر آیت‌الله بهشتی شیفته خدمت است نه تشنه قدرت؛ بر همین اساس با پیروزی پزشکیان، تشنگان قدرت طرد خواهند شد.

استاد دانشگاه تهران و سرپرست اسبق وزارت علوم اضافه کرد: پزشکیان با دعوت از کارشناسان در حوزه‌های مختلف، راه تعالی را فراهم خواهد کرد و در عرصه بین‌المللی با اتکا به کارشناسان و چهره‌های برجسته ملی، از ظرفیت دنیای مدرن استفاده خواهد کرد.

«هاشمی» ادامه داد: به عقیده پزشکیان ما ضعفی نداریم تا از مذاکره بترسیم و آنان که از مذاکره می‌هراسند، قدر این ملت را هنوز نمی‌دانند و دشمن را بزرگ کرده‌اند و ادعای مقابله با آن را دارند.

وی تصریح کرد: همانطور که سرداران و سربازان ما در جنگ موشکی و میدان پیروز هستند، دولت پزشکیان در جنگ دیپلماسی هم پیروز خواهد شد؛ هرچند در گذشته هم این خط فکری در دیپلماسی پیروز بوده و برجام، برخی از قله‌ها را فتح کرده است.

وی اضافه کرد: برجام دستاورد سرداران دیپلماسی بود که توسط دشمنان و با کمک عوامل داخلی از ما گرفته شد؛ در حالی که دستاوردهای آن مشخص است و نمودارهای پس از آن گویاست.

وی به کوچکتر شدن سفره‌های مردم پس از برجام اشاره و بیان کرد: روزی که ترامپ با همراهی اسراییل و مدعیان داخلی برجام را پاره کرد، فشارها رو به فزونی گذاشت و سفره‌ها را کوچکتر کرد.

نماینده ستاد انتخاباتی پزشکیان افزود: عده‌ای که مدعی بودند با پول‌پاشی قیمت دلار را به زیر ۱۵ هزار تومان می‌رسانند، اکنون باید پاسخگو باشند اما نه تنها پاسخ نمی‌دهند بلکه مدعی هم هستند.

«هاشمی» با بیان اینکه رقبای پزشکیان در توهم خودشان غوطه‌ور هستند، اضافه کرد: حقیقت را در مقابل چشمان مردم کتمان می‌کنند و با وجود تورم ۵۲ درصدی از طرفداری از حقوق مردم سخن می‌گویند.

وی با بیان اینکه قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است، افزود: میزان تورم تجمیعی سه سال گذشته ۱۵۷ درصد است اما عاملان آن با مردم صادق نیستند.

وی این سوال‌ها را هم مطرح کرد: «آن عده که در دولت سیزدهم در سایه بودند، چرا کمک نکردند تورم کم شود» و «چرا قیمت دلار را مهار نکردند تا عزت ملی ما مخدوش نشود».

وی در مورد دیپلماسی کشور نیز بیان کرد: ترکیه چندین برابر ما، بازارش را در روسیه توسعه داده اما ما سهم چندانی از بازار این کشور نداریم و در سوریه هم عزیزانمان به شهادت رسیده‌اند اما از اقتصادشان بهره‌مند نشده‌ایم.

نماینده ستاد انتخاباتی پزشکیان این سوال را مبنی بر اینکه «آیا دیپلماسی شما این است که بسیجیان و رزمندگان ما افتخارآفرینی کنند و شما آن را مصادره به مطلوب کنید» مطرح کرد و ادامه داد: اگر اسم این سیاست ارزشی و دینی است چه نسبتی با اصول ما دارد.

«هاشمی» تاکید کرد: پزشکیان با اتکا به دانش و تخصص در عرصه دیپلماسی، مجاهدان دیپلماسی را پیش خواهد انداخت و کار را به کاردان خواهد سپرد؛ در عرصه‌های دیگر از جمله کشاورزی از متخصصان استفاده خواهد کرد تا بهره‌وری به معنای واقعی کلمه افزایش یابد.

وی ادامه داد: چرا برای گرفتن کرسی ریاست جمهوری لشکرکشی می‌کنید، شهردار تهران و معاون رییس‌جمهور چرا باید کاری کنند که عزیزان ما پشت درهایشان تجمع کنند، حداقل صداقت به خرج دهید بگویید از امکانات بیت‌المال به نفع یک نفر استفاده می‌کنید.

ملت از حق دخالت خود در سرنوشت کشورشان دفاع کنند

رییس ستاد انتخاباتی پزشکیان در مراغه نیز در این آیین بیان کرد: ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷، حکومت طاغوتی را با این عقیده که «هر ملت شایسته آن حکومتی است که دارد» در هم شکستند و بر همین اساس باید از حق دخالت خود در سرنوشت کشورشان دفاع کنند.

نماینده ستاد پزشکیان: اختلاف‌ها باید بر سر نظرها باشد نه هدف‌ها
کسانی که انتخابات را تحریم کرده‌اند را به پای صندوق رای دعوت کرده و شک نکنید که آنان پزشکیان را انتخاب خواهند کرد

«قادر جویا» افزود: شرکت کردن در انتخابات حقی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی به ملت ایران اعطا کرده است و یک عده محدود می‌خواهند این حق را از ملت بگیرند.

وی با یادآوری اینکه ۸۰ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند و ۷۴ نفر از آنان رد صلاحیت شدند، افزود: از میان ۶ نفری که صلاحیت آنان تایید شد، ما یک نفر را اصلح می‌دانیم اما یک عده طوری به ما می‌نگرند که گویا از مسیر خارج شده‌ایم.

«جویا» با بیان اینکه علم از معیارهای فضیلت در قرآن کریم است، افزود: علم و سواد پزشکیان در دیگر نامزدها وجود ندارد و باتقواترین نامزد از نظر ما ایشان هستند.

وی اضافه کرد: کاش مثقالی از تقوا، صداقت و پاکدستی پزشکیان نیز در دیگر نامزدها وجود داشت؛ ما به عنوان هواداران پزشکیان روسفید هستیم و امیدواریم با حضور گسترده مردم شاهد پیروزی این نامزد در انتخابات ۱۵ تیرماه باشیم.

رییس ستاد انتخاباتی پزشکیان در مراغه تاکید کرد: شان ملت ایران بسیار بالاست و زمانی که کشورهایی چون آمریکا کشف نشده بود، ایران تمدنی بزرگ بود و از نظر منابع طبیعی نیز کشوری غنی به شمار می‌رود؛ بر همین اساس این وضعیت اقتصادی و تورم در شان ملت ایران نیست.

«جویا» ادامه اد: اکنون هم اگر به وضعیت اقتصادی اعتراض داشته و ادعای برگشت به اصول انقلاب و اصلاحات را داریم، دلیل آن این است که کشورمان ظرفیت‌های بسیار قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه از اصول انقلاب اسلامی عقب مانده‌ایم، افزود: توطئه‌های بسیاری از سوی ستاد رقیب به کار گرفته شده است تا در ۱۵ تیرماه نتوانیم درست تصمیم بگیرم؛ بر همین اساس هرکسی که قلمرو نفوذ دارد، باید برای جلب مشارکت مردم تلاش کند.

«جویا» با تاکید بر اینکه رای ندادن در حقیقت به معنی رای دادن به رقیب است، افزود: زمان سهل‌انگاری نیست و نباید فرصت را از دست دهید؛ کسانی که انتخابات را تحریم کرده‌اند را به پای صندوق رای دعوت کرده و شک نکنید که آنان پزشکیان را انتخاب خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سعید نیازی از علمای مشهور مراغه نیز در این آیین در دفاع از پزشکیان سخنرانی و از اقشار مختلف درخواست کرد تا به صورت پرشور در انتخابات ۱۵ تیرماه شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha