۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۱۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85528504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست سه جانبه سران پاکستان، ترکیه و آذربایجان در حاشیه اجلاس شانگهای

اسلام‌آباد - ایرنا - سران پاکستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان طی نشستی مشترک در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در آستانه پایتخت قزاقستان برای گسترش همکاری‌های سه جانبه در حوزه‌های مختلف به توافق رسیدند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، نشست سه جانبه سران پاکستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد. شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به همراه رجب طیب اردوغان و الهام علی‌اف روسای جمهوری ترکیه و آذربایجان در این نشست حضور یافت.

نخست وزیر پاکستان طی سخنانی نشست سه جانبه را پیشرفت طبیعی در تعاملات سه کشور مسلمان خواند که دیدگاه مشابهی در مورد موضوعات مورد علاقه و نگرانی مشترک دارند.

وی تاکید کرد که پاکستان به روابط برادرانه خود با جمهوری آذربایجان و ترکیه که بر پایه پیوندهای فرهنگی، تاریخی و مذهبی ریشه دار و همچنین احترام متقابل و حمایت متقابل نسبت به یکدیگر در موضوعات اساسی می‌باشد، عمیقا ارزش قائل است.

شهباز شریف ضمن اشاره به همکاری‌های سطح بالای سه جانبه در حوزه‌های سیاسی، پارلمانی و دفاعی و یادآوری نخستین اجلاس مشتر وزرای خارجه سه کشور که در سال ۲۰۱۷ در باکو برگزار شد، بر تعهد اسلام‌آباد برای همکاری با آنکارا و باکو برای ارتقای همکاری‌های سه جانبه و تبدیل آن به یک همکاری چندجانبه قوی تاکید کرد.

وی اظهار داشت که هر ۳ کشور مشارکت در تمام زمینه های مورد علاقه متقابل از جمله همکاری های اقتصادی، انرژی، گردشگری، فرهنگی، آموزشی، فناوری و نوآوری، بهداشت و درمان و همکاری های زیست محیطی را گسترش خواهند داد.

شهباز شریف پیشنهاد کرد که سازوکارهای نهادی میان ۳ کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری برای تقویت بیشتر همکاری های تجاری سه جانبه تشکیل شود.

نخست وزیر پاکستان در حاشیه بیست و چهارمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه با روسای جمهور روسیه و ازبکستان نیز دیدار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha