باقری: پزشکیان مثلث طلایی سیاست را می سازد/ تاکید جدی بر شفافیت در حکمرانی

قزوین - ایرنا - مدیران و حامیان سیاسی استان قزوین برای حمایت از مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه در همایشی دور یکدیگر جمع شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همایش جوانان قزوینی حامی مسعود پزشکیان چهارشنبه شب در ستاد جوانان این نامزد انتخاباتی با حضور علی باقری، معاون سیاسی استانداری دوره اصلاحات در استان قزوین و همچنین حشمت الله فلاحت پیشه رییس سابق کمیسیون امنیت مجلس همراه بود.

این همایش با سرودهای حماسی در وصف ایران آغاز شد و همچنین محمدعلیخانی رییس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان قزوین و چند تن از جوانان به عنوان نمایندگان نسل دهه هشتادی، سخنانی در باب لزوم مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات حساس روز جمعه/ ۱۵ تیرماه سال جاری/ بیان کردند.

انتخابات بهار سیاست ورزی و بیان دغدغه های ملت ایران است

علی باقری، عضو جبهه اصلاحات در این مراسم اظهار کرد: رژیم های سیاسی به ۲ گونه تقسیم می شوند، دموکراتیک و اقتدارگرا که مهمترین وجه این دو رژیم سیاسی، برگزاری انتخابات است.

وی ادامه داد: شاخص مهم رژیم های دموکراتیک برگزاری انتخابات آزاد است و از سه دهه پیش یک ترم جدیدی در این تقسیم‌بندی مطرح شد که نه کاملا رژیم دموکراتیک و نه نظام سیاسی اقتدارگرا است بلکه اساسا حاکمیت فردی و یا جمعی بر مبنای زور در آنها حاکم است و به آنها رژیم های سیاسی اقتدارگرای انتخاباتی یا هیبریدی می گویند.

باقری تاکید کرد: در چنین رژیم هایی که انتخابات به صورت آزادی کامل وجود ندارد، مردم تحریم و یا مشارکت و استفاده از روزنه های کوچک را انتخاب می کنند، اما بدانیم تحریم در رژیم های اقتدارگرای انتخاباتی جواب نمی دهد بلکه باعث کاسته شدن نقش مردم در اداره جامعه و تعمیق پایه های اقتدارگرایی می شود.

این مسوول ادامه داد: اینکه انتخابات بهار سیاست ورزی و دغدغه نسبت به ایران و ملت است و با وجود اینکه امروز شاید پزشکیان نامزد کاملا ایده آل بخش های فراوان جامعه نباشد اما می توان اینگونه تعبیر کرد که انتخابات یک روزنه ای برای بیان درخواست های ملت است، نه خونی ریخته می شود و نه جوانان غیور این کشور به اسارت گرفته خواهد شد.

به گفته این فعال سیاسی، مسعود پزشکیان با یک مثلث طلایی از جمله ظریف، جهرمی و طیب نیا به میدان آمده است تا در ابتدا با حل گره ها و مشکلات خارجی، وعده رونق اقتصادی را عملی کند.

باقری خاطرنشان کرد: کشور برای توسعه خود نیازمند تشکیل سرمایه است و باید تحریم ها از میان برداشته شود و امروز پزشکیان توسعه را همراه با عدالت می خواهد و دغدغه مناطق محروم را دارد.

معاون سیاسی استانداری دوره اصلاحات در استان قزوین خاطرنشان کرد: انتخابات جمعه/ ۱۵ تیرماه/ سرنوشت هشت سال بعدی مملکت را می سازد و امروز حجت بر همه ما تمام است و نقش تاریخی خود را در سال ۱۴۰۳ ایفا می کنیم و در این ۴۸ ساعت آینده مردم به همراهان پزشکیان خواهند پیوست و امیدواریم در طلوع سحرگاه شنبه/ ۱۶ تیرماه/ ایران عظیم اسلامی به دنیا لبخند بزند و با اقتدار ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را فریاد بزنیم.

باقری: پزشکیان مثلث طلایی سیاست را می سازد/ تاکید جدی بر شفافیت در حکمرانی

پزشکیان صدای اکثریت خاموش ایرانیان است

حشمت الله فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم نیز در حاشیه این مراسم خاطرنشان کرد: امروز مردم از وضع سفره خود و جامعه راضی نیستند و حق جوانان نخبه از استادی تا کارگری ضایع شده است و به همین دلیل مردم به طرفداری از پزشکیان روی آورده اند.

وی ادامه داد: مردم می خواهند وضع موجود را تغییر دهند و ملت در حوزه سیاسی به دنبال نیمه گم شده خود است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه رقیب امروز پزشکیان خدای تحریم است، گفت: با جریانی در مقابل خود مواجه هستیم که معتقد است هر چه اوضاع نابسامان تر باشد بهتر است، اما ملت رشید ایران بداند که اگر به قدرت رو دهند تا روی فرش های خانه هایشان با پوتین و چکمه خواهند آمد.

این مسوول با بیان اینکه روی کار آمدن پزشکیان به سود این مملکت بوده چرا که ایشان صدای اکثریت خاموش ایرانیان است، ادامه داد: اصل اول دولت پزشکیان حکمرانی شفاف و مشخص بودن تمامی حقوق و مجوزها می باشد چرا که در طول ۶ سال گذشته به اعتماد این ملت لطمه وارد شده است.

وی افزود: انتخابات پاک و درستی برگزار خواهد شد چون ملت و جوانان پای کار هستند و براساس اصل امانتداری، طرفدار یک فرد با اخلاص و پاک هستند.

رییس سابق کمیسیون امنیت مجلس خاطرنشان کرد: تاریخ قضاوت خواهد کرد بزرگترین خیانت به ملت زمانی شکل گرفت که برجام فدای جنگ روسیه با اوکراین شد اما در سیاست خارجی دولت پزشکیان اصل اول تغییر این سیاست از هزینه بر به سود آور و اصل دوم استقرار این ملت برای آزادی ایران، جوانان و برای عشاق ایران زمین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha