وزارت کشور با ایجاد ۲ منطقه و چهار ناحیه شهری در گنبدکاووس موافقت کرد

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست شهرداری گنبدکاووس از موافقت وزارت کشور با ایجاد ۲ منطقه، چهار ناحیه شهری و ۴۸ محله در این شهر خبر داد و بیان کرد: این شهرداری تا سه ماه آینده مقدمات این مصوبه وزارت کشور را اجرایی خواهد کرد.

امیرعلی لطیفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری گنبدکاووس برای بهبود مدیریت شهری و خدمات رسانی مطلوب و گسترده‌تر به شهروندان و انجام مطالعات طرح توسط مشاور، پیشنهاد ایجاد مناطق و نواحی جدید را به دفتر فنی و دفتر امور شهری استانداری گلستان ارائه داد که تصویب شد.

وی اضافه کرد: پس از تصویب این طرح توسط دفتر امور شهری استانداری گلستان مصوبه ایجاد ۲ منطقه، چهار ناحیه شهری و ۴۸ محله به وزارت کشور ارسال شد و در همین خصوص جلسه‌ای در ۱۹ اردیبهشت در محل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برگزار شد.

لطیفی ادامه داد: با پیگیری‌های استاندار گلستان و معاون هماهنگی امور عمرانی وی، وزارت کشور به استناد ماده ۵۲ قانون شهرداری‌ها و دستورالعمل محله‌بندی و منطقه‌بندی شهرها، با ایجاد ۲ منطقه، چهار ناحیه و ۴۸ محله در شهر گنبد کاووس موافقت کرد.

وزارت کشور با ایجاد ۲ منطقه و چهار ناحیه شهری در گنبدکاووس موافقت کرد
جلسه شهردار و رئیس شورای شهر گنبد با مقامات سازمان شهرداری‌ها

سرپرست شهرداری گنبدکاووس همچنین گفت: این شهرداری موظف است ظرف سه ماه و مطابق اطلس تقسیمات شهری ارسالی توسط وزارت کشور، ساختار سازمانی شهرداری را بر اساس ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها تهیه و برای تصویب به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور ارسال کند.

وی افزود: شهرداری گنبدکاووس تلاش دارد در کوتاهترین زمان نسبت به اجرایی کردن مصوبه وزارت کشور در مهلت قانونی اقدامات لازم را انجام دهد.

لطیفی اضافه کرد: هم اکنون درجه شهرداری گنبدکاووس مطابق تصویب ۱۵ ماه قبل وزارت کشور، ۱۰ است و جمعیت آن نیز افزون بر ۱۸۵ هزار نفر می‌باشد.

گنبدکاووس با حدود ۳۰ کیلومتر مربع وسعت دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha