رقابت خدمت/ گام دوم انتخابات ریاست جمهوری در سمنان آغاز شد + فیلم

سمنان - ایرنا - فرآیند رای‌گیری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سمنان راس ساعت هشت صبح پانزدهم تیر ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور، به منظور انتخاب رییس جمهور و تشکیل دولتی برای خدمت به مردم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در نقاط مختلف استان سمنان راس ساعت هشت صبح روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور و با حضور پرشور رای‌دهندگان در شعبه‌های اخذ رای آغاز شد، اما انتخابات به دور دوم بین نامزدهای انتخاباتی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی کشید و اکنون شعبه‌های اخذ رای برای انجام فرآیند رای‌گیری این دوره از انتخابات در سمنان فعالیت خود را آغاز کردند.

طبق گزارش‌ها ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در سمنان واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

استان سمنان در این انتخابات ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی داشت که قادر بودند نخستین مشارکت سیاسی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کنند و از این تعداد ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ستاد انتخابات سمنان، ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل با ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

واجدان شرایط برای رای دادن در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شامل متولدین پانزدهم تیر سال ۱۳۸۵ و قبل از آن، فقط با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha