رییس جمهور آینده و انتظار اهالی دارالمرحمه که پای انقلاب ایستاده‌اند + فیلم

سمنان - ایرنا - رای‌دهندگان در شعبه‌های اخذ رای سمنان همه با هم یک صدا یک نظر دارند و می‌گویند «اگر رییس جمهور بودیم برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی به وعده‌های خود عمل می‌کردیم و گره‌گشایی از مشکلات مردم و بهبود شرایط اقتصادی را در اولویت قرار می‌دادیم.»

به گزارش خبرنگار ایرنا، دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در نقاط مختلف استان سمنان راس ساعت هشت صبح روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور و با حضور پرشور رای‌دهندگان در شعبه‌های اخذ رای آغاز شد.

اما انتخابات به دور دوم بین نامزدهای انتخاباتی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی کشید و اکنون ۶۹۱ شعبه اخذ رای برای انجام فرآیند رای‌گیری این دوره از انتخابات در سمنان فعال است و هر یک از رای دهندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شرکت در انتخابات را تصمیمی سرنوشت‌ساز و یک وظیفه بر دوش خود می‌دانند و می‌گویند «انتظار داریم بهبود معیشت مردم مورد توجه ویژه رییس جمهور آینده باشد.»

رای دهندگان حاضر در شعبه‌های اخذ رای سمنان اظهار دارند: جذب نخبگان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و فسادستیزی بدون در نظر گرفتن جناح‌بندی‌ها، ضرورت امروز جامعه برای بهبود شرایط است و انتظار داریم رییس جمهور آینده این موضوع را مد نظر قرار دهد.

چشم امید رای‌اولی‌ها به آینده

رای اولی‌ها در دارالمرحمه سمنان که با حضور پای صندوق رای بلوغ سیاسی خود را به نمایش گذاشته‌اند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می‌گویند: از رییس جمهور آینده می‌خواهیم از رفع دغدغه مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان غفلت نورزد و آینده جوانان را به سوی پیشرفت و امید هدایت کند.

رای اولی‌ها می‌گویند: درس خواندن و رفتن به دانشگاه را در شرایطی ادامه می‌دهیم که آینده خود را در هاله‌ای از ابهام می‌بینیم و از رییس جمهور آینده می‌خواهیم به فکر اشتغال دانش‌آموختگان باشد و با بهبود شرایط اقتصادی زمینه را برای تامین مسکن با قیمت متناسب با درآمد جوان فراهم کند که جوان با تکیه بر داشته‌ها و توانایی‌های خود به سمت ازدواج، تشکیل زندگی و فرزندآوری گام بردارد.

مطالبه بحق بازنشستگان

برخی از افراد که گرد پیری بر چهره‌شان رخ نمایی می‌کرد هم در شعبه‌های اخذ رای در گفت وگو با خبرنگار ایرنا می‌گفتند: بازنشستگان قشری از جامعه هستند که در جوانی در دوره‌ای که پرجنب و جوش و پرهیاهو بودند، کار کردند و اکنون به موسم استراحت و فراغت از اشتغال رسیدند که گاه حتی در انجام ساده‌ترین کارها درمی‌مانند.

آنها تاکید کردند که بازنشستگان هزینه‌های جانبی زیادی در بخش دارو و درمان خود دارند، پدربزرگ و مادربزرگ‌های یک خانواده و کانون فرزندان و نوه‌هایشان هستند که با آغوش باز میزبان آنها هستند، پس بهتر است زمینه فراهم شود که بتوانند از پس هزینه‌ها بربیایند.

آنان می‌گفتند: بازنشستگان و مستمری‌بگیران افرادی هستند که ممکن است سرپرست خانوار و دارای دختر و پسر مجرد در سن ازدواج باشند، با حقوق بازنشستگی چطور می‌توانند هزینه‌ها را با میزان حقوق دریافتی خود هماهنگ کنند.

آنها یادآور شدند: بازنشستگان دیگر توان اشتغال جدید ندارند و تمام درآمدشان حقوق بازنشستگی است. از رییس جمهور آینده می‌خواهیم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را با اهتمام تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کند.

از رییس جمهور آینده می‌خواهیم بهبود معیشت را که با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محقق می‌شود، در اولویت کاری قرار دهد.

تقویت معیشت عمومی

عده‌ای دیگر از حاضران در شعبه‌های اخذ رای سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اذعان داشتند: تقویت معیشت و اقتصاد مردم ریشه بسیاری از مشکلات از جمله نارضایتی‌های مدنی، آسیب‌های اجتماعی را می‌خشکاند و دشمن را در رسیدن به اهدافش در زمینه القای ناامیدی و ایجاد فاصله بین مردم و حکومت مایوس می‌کند و از رییس جمهور آینده انتظار داریم این موارد را مدنظر قرار دهد.

طبق گزارش‌ها ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در سمنان واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

استان سمنان در این انتخابات ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی داشت که قادر بودند نخستین مشارکت سیاسی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کنند که از این تعداد ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ستاد انتخابات سمنان، ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل با ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

واجدان شرایط برای رای دادن در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شامل متولدین پانزدهم تیر سال ۱۳۸۵ و قبل از آن، فقط با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha