مشارکت حداکثری در انتخابات سرنوشت ساز است

زنجان - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات از تاکیدات مقام معظم رهبری است و یقینا در سرنوشت کشور و استان تاثیر خواهد گذاشت.

ابوالفضل رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حتی اگر افرادی به هر دلیلی نتوانستند در دور اول این انتخابات حضور یابند، در مرحله دوم این عرصه سرنوشت ساز مشارکت کنند.

وی اظهار داشت: تمام آمادگی ها در فرمانداری‌ها و بخشداری ها و با همکاری گروهای عظیم مردمی در شعب اعم از ناظران و عوامل انتظامی ایجاد شده است و هم اکنون آماده برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور هستیم.

رفیعی با بیان اینکه آخرین هماهنگی ها برای شروع حماسه بزرگ در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار نفر از اقشار مختلف مردم برای این منظور سازماندهی شده اند و از هشت صبح جمعه /۱۵ تیرماه/ شاهد حضور گسترده هم استانی ها در پای صندوق های رای خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در هر یک از شعب اخذ رای یک ناظر از طرف نامزدها می تواند شاهد فرایند برگزاری انتخابات تا پایان شمارش آرا باشد همچنین نامزدها می توانند یک نفر را نیز برای زمان تجمیع آرا در بخشداری ها یا فرمانداری ها معرفی کنند که این امر هم نشان از شفایت فرایند انتخابات است.

رفیعی داشتن ۱۸ سال کامل (‌ متولدین ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن)، شناسنامه (‌شناسنامه های قدیمی نیز مورد پذیرش است) یا کارت ملی را از شرایط لازم برای رای دادن بیان کرد و گفت: ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار در کل استان آرای مردم را جمع آوری می کنند.

وی با بیان اینکه مردم استان با اغلب شعب اخذ رای آشنایی دارند و بر اساس مصوبات ستاد انتخابات، آدرس شعب با آگهی و در رسانه های جمعی نیز اطلاع رسانی می‌شود، تاکید کرد: رای دهندگان با آمادگی و شناخت از محل اخذ رای و کد فرد منتخب خود در پای صندوقهای رای حضور یابند و افراد مسن و بی سواد نیز یکی از نزدیکان و معتمدان خود را با خود به همراه داشته باشند چرا که عوامل حاضر در شعب اجازه کمک به رای دهندگان در نوشتن رای را ندارند.

رفیعی با بیان اینکه صندوق های سیار نیز به برخی نقاط روستایی، شهرکهای صنعتی، بیمارستان ها و پادگانها اعزام خواهد شد، از روستاییان خواست: با توجه به اینکه در فصل کار قرار دارند و زمان برای استقرار صندوق های سیار در نقاط روستایی محدود است، در اول وقت زمان اطلاع رسانی شده از سوی فرمانداری‌ها،‌ بخشداری‌ها،‌ دهیاری‌ها و شوراهای روستا در پای صندوق های اعزام شده به محل حضور یابند.

مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیرماه در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha