نماینده مجلس: سخت گیری‌های مالیاتی مهاجرت سرمایه‌گذاران و پزشکان را به دنبال دارد

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی چگونگی مصرف درآمدهای مالیات گفت: سخت گیری‌های مالیاتی باعث مهاجرت سرمایه‌گذاران و پزشکان از استان می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد جمالیان روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی، افزود: درآمدهای مالیاتی استان مرکزی از اصناف و پزشکان نسبت به استان های همجوار بیشتر است.

وی با بیان اینکه یکی از برکات مالیات جلوگیری از تورم است، اظهار کرد: استفاده از شیوه‌های مختلف اطلاع‌رسانی در خصوص چگونگی مصرف مالیات از جمله ارائه گزارش مکتوب از سوی نظام مالیاتی به مردم باعث افزایش آگاهی جامعه در این زمینه خواهد بود که مردم بدانند مالیات آنها در جهت بازسازی شهر و آسفالت کردن خیابان یا به طور مثال خرید اتوبوس‌های برقی مصرف می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصناف و پزشکان در هر شرایطی پای کار نظام اسلامی بوده‌اند، ادامه داد: اگر نظام شفاف اطلاعات مالیاتی در کشور وجود داشته باشد، درآمدهای مالیاتی افزایش خواهد یافت.

جمالیان اضافه کرد: نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید برای هوشمندسازی نظام مالیاتی و افزایش شفافیت اقتصادی، نیازمند تحقق حاکمیت داده و اشراف اطلاعاتی بر فعالیت‌های اقتصادی در کشور است.

وی بیان کرد: مهمترین دلیل فرار مالیاتی در کشور، شفاف نبودن اطلاعات اقتصادی است و باید زمینه دسترسی نظام مالیاتی به تمامی اطلاعات و داده‌های اقتصادی ایجاد شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوا به خصوص در اراک نارضایتی مردم را به دنبال داشته است و تاکنون گزارشی مبنی بر مصرف درآمدهای مالیاتی در راستای رفع آلودگی هوا ارائه نشده است که ما نیز به عنوان نماینده مردم بیان کنیم که مالیات داده شده در راستای رفع آلودگی هوا هزینه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha