پلیس قشم برای تامین امنیت مرحله دوم انتخابات آمادگی کامل دارد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم از آمادگی کامل پلیس این شهرستان مرزی برای تامین امنیت و برقراری نظم مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، فزود: پلیس قشم برای آزمون ملی انتخابات آمادگی صددرصدی دارد و در این راستا از تمام توان و ظرفیت های اطلاعاتی و انتظامی خود بهره برداری می کند.

وی ادامه داد: اولویت اصلی و محوری پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت انتخابات، حفظ آرامش جامعه است و نظارت بر سلامت انتخابات و برخورد با تخلفات احتمالی در این عرصه را نیز مراجع قانونی و مسوول برعهده دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با اشاره به اینکه مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری راهبردی ترین مشارکت سیاسی در تاریخ انقلاب اسلامی توضیح داد: مهمترین مولفه در انتخابات فردا جمعه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ مشارکت و حضور حداکثری مردم است که ملت با هوشمندی بار دیگر حماسه ای سیاسی در این انتخابات را رقم خواهند زد.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: ۱۰۵ تیم از نیروهای تخصصی و آموزش دیده پلیس برای تامین امنیت شعبه‌ های اخذ رای در سرتاسر این جزیره فعال شدند.

وی گفت: همچنین ۹ تیم نظارتی نیز برای نظارت بر عملکرد نیروهای پلیس در شعب اخذ رای اعزام می‌شوند تا عملکرد همکاران بررسی و پیگیری شود.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با اشاره به آغاز ماه محرم‌ و اعلام نتایج چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روزهای ابتدایی این ماه از همه هواداران نامزدهای انتخاباتی درخواست کرد در صورت پیروزی نامزد مورد نظر خود به حفظ حرمت این ماه توجه ویژه ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: پلیس با افراد قانون شکن و ناقضان حقوق مردم برخورد قاطع می کند و از قشموندان انتظار می رود هر گونه اخبار و گزارشات خود در این خصوص را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهور ایران در حالی به جمعه سرنوشت ساز خود نزدیک می شود که طی ۲۰ روز گذشته اقشار مختلف جامعه را درگیر انتخاب فرد اصلح برای زمامداری امور اجرایی کشور در چهار سال آینده کرده است.

جمعه گذشته چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در امنیت و آرامش کامل با حضور ۴۰ درصدی واجدین شرایط رای دادن در کشور برگزار و ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای به صندوق ها ریخته شد اما هیچ کدام از چهار نامزد نتوانست نصف بعلاوه یک آرای صحیح ماخوذه را کسب کند.

در نتیجه بر اساس اصل ۱۱۷ قانون اساسی این انتخابات به دور دوم کشیده شد تا ۲ نامزد راه یافته به دور دوم برای انتخاب به عنوان نهمین رییس جمهور اسلامی ایران چشم انتظار آرای مردمی در جمعه ای با ثانیه های طلایی باشند.

انتخابات ریاست جمهوری در مرحله دوم، فردا جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha