۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85528850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به مناسبت روز قلم

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پیامی ۱۴ تیرماه، روز قلم را به اهالی فکر و اندیشه تبریک گفت و افزود: قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان ها و نشانگر اندیشه و شخصیت صاحب آن است.

به گزارش ایرنا، در پیام علی اصغر دریایی که روز پنجشنبه منتشر شد آمده است: قلم، زبان انتقال دانش است و انتقال هر چیزی که از گذشته باقی مانده تا به امروز و انتقال آن به آیندگان است، هویت، چیستی و قلمرو قلم بسیار گسترده تر از آن است که در بیان بگنجد و هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی، آرامش، معرفت و شناخت، ریشه در قلم دارد.

در این پیام آمده است: تمدن‌ها، تجربه‌های تلخ و شیرین و علوم با نوشتن ماندگار می شوند و آیندگان مملو از تجربه و پر از راه حل ها هستند، قلم، تخریب می کند، می سازد، واقعیت‌ها را بخوبی آشکار می کند و آشکارها را با مهارت نهان می کند، به واقع قلم، معجزه‌ای جاودان است.

مدیرکل ارشاد کردستان در این پیام آورده است: چهاردهم تیر ماه به عنوان روز قلم فرصتی برای یادآوری منزلت و حرمت قلم و اصحاب آن است که عمر خود را برای ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم در طبق اخلاص گذاشته اند. اهالی وادی قلم بی شک رسولان و پیغام آوران سعادت بشریت اند، فرهیختگانی که از رویش و زایش واژگان شان خواب جاودانگی و ترقی یک ملت تعبیر می شود و از ترشحات قلمشان تقدیر بزرگی یک جامعه رقم می خورد.

وی در ادامه این روز فرخنده را به تمامی اصحاب فرهنگ و هنر، نویسندگان، فرهیختگان، ادیبان و شاعران، خبرنگاران، روزنامه نگاران و فعالان عرصه های مختلف فرهنگی و هنری، تبریک گفته و نوشته است: سربلندی و عزت همراه با توفیق در رسیدن به قله های رفیع آزادی بیان و قلم را در چارچوب ارزش های ملی و اسلامی برای تلاشگران این عرصه آرزو می نمایم.

دریایی اظهار امیدواری کرده است: نوک استوار قلم که زبان دوم انسان ها و بیانگر عقل و معرفت و شخصیت آدمی و ترجمان فکر و اندیشه و فرهنگ و هنر ملتهاست تا ابدیت بر مدار راستی، درستی، نورانیت و روشنگری پایدار و استوار بماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha