۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85528934
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان میامی خریداری شد

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میامی با اشاره به استقرار پنج مرکز خرید گندم در این شهرستان گفت: تاکنون حدود ۱۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بخش مرکزی این شهرستان خریداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسینی روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: برداشت محصول گندم از سطح مزارع آبی و دیم شهرستان میامی از نیمه خردادماه در منطقه فرومد آغاز شده و تا اوایل مرداد در منطقه کالپوش با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ادامه خواهد داشت.

وی به سطح زیر کشت محصول گندم در میامی اشاره کرد و گفت: ۱۶ هزار و ۸۸۰ هکتار مزارع این شهرستان زیر کشت گندم قرار دارد که ۱۱ هزار هکتار دیم و پنج هزار و ۸۸۰ هکتار آبی است.

حسینی با بیان اینکه برداشت ۴۰ هزار تن گندم از مزارع میامی پیش‌بینی می‌شود، ابراز کرد: میانگین تولید در هر هکتار از مزارع آبی هفت و چهار دهم تن و مزارع دیم ۳۰۰ تن برآورد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میامی به ارقام کشت شده گندم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: میهن، پیشگام، پارسی، سیوند، کریم و کوهدشت از این ارقام است.

وی از توزیع ۸۶ تن بذر گواهی شده بین بهره‌برداران در راستای حمایت از کشاورزان خبر داد و گفت: ️در زمان برداشت غلات و دانه‌های روغنی شهرستان میامی، ۶۶ دستگاه کمباین بومی و ۱۰۰ دستگاه مهاجر مشغول به کار هستند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است. تولیدات سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود.

جهاد کشاورزی میامی سه مرکز حومه، فرومد و کالپوش را زیر پوشش دارد و ۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کُلزا و چغندرقند استان سمنان در این شهرستان است.

شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌‍‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha