توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان تهران در سامانه آنلاین

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه سال قبل سه میلیارد دلار ارز یارانه‌ای پرداخت شد، گفت: برای حفظ کرامت مردم در عرضه کالاهای اساسی، به همت شهرداری سامانه شهرزاد شکل گرفت تا کالاهای اساسی به صورت نقطه‌زنی و با حفظ کرامت شهروندان عرضه شود.

به گزارش ایرنا، مهدی بختیاری زاده عصر پنجشنبه در مراسم آغاز فروش غیرحضوری گوشت و کالاهای اساسی در بستر سامانه شهرزاد با بیان اینکه در شهر تهران به واسطه ۳۰۰ بازار و میدان تره‌بار همواره سعی کردیم در کنار دولت به خدمات رسانی به مردم بپردازیم، اظهار کرد: تلاش این بوده محصول با کیفیت با قیمت عادلانه در کمترین زمان ممکن بدست نه شهروندان برسد.

وی تاکید بر اینکه روند گسترش خدمات ادامه دارد و هر ماه یک بازار به تهران اضافه می‌شود، افزود: میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند در دولت شهید رئیسی، با همت شهردار تهران با یکدیگر هماهنگ شدند و تا با افزایش خدمات رسانی، کالاهای اساسی به مقدار قابل توجهی در این مجموعه‌ها عرضه شود.

بختیاری‌زاده ادامه داد: همچنین در میادین ارائه خدمات را در قالب عرضه کالاهای اساسی و میوه خواهیم داشت، بخش حمایتی دولت و هزینه مضاعفی که می‌پردازد، در سامانه شهرزاد پیش بینی شده و ما در دسترس‌ترین حالت ممکن را در این سامانه فراهم خواهیم کرد.

توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان تهران در سامانه آنلاین

تسریع در خدمات رسانی در بخش حمل و نقل عمومی پایتخت

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی عصر پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از طرح فروش غیر حضوری کالاهای اساسی در بستر سامانه شهرزاد در جمع خبرنگاران گفت: زیرساخت‌های این سیستم از مهرماه سال قبل فراهم شد و خدمات مختلفی در شهرزاد ارائه شد اما از امروز با توجه به بعد خانوار در قالب سه میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار، خدمات یارانه‌ای دولت در فروشگاه‌های شهروند، میادین میوه و تره بار و درب منزل دریافت خواهند کرد.

وی افزود: کاهش ترافیک و آلودگی هوا و توزیع عادلانه اقلام بین کل اقشار از اثرات این طرح است و کرامت انسانی آنها حفظ خواهد شد. در کنار آن دیگر اقلامی که یارانه دولتی نمی‌گیرند و قیمت آن برای مصرف کننده چند برابر است خرید قراردادی می‌کنیم و دست دلالان در این راستا کوتاه خواهد شد و این مسیر در سامانه شهرزاد دنبال می‌شود و با این نگاه تهران سطح اساسی در افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان را دنبال خواهد کرد.

زاکانی افزود: در تهران وقتی این کار انجام شود در سایر شهرها نیز انجام خواهد شد چراکه تهران سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط را دارد. ما این سامانه را رایگان در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تمامی خدماتی که ارائه می‌دهیم در قالب این سامانه ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما ارزان سازی را در قالب باشگاه شهروندی و خدمات دنبال می‌کنیم. برای مثال اقشاری همچون معلمان و اساتید خدمات را دریافت خواهند کرد. ما چندین استخر داریم و می‌توان خدماتی از این قبیل را با دسترسی به باشگاه شهروندی ارائه داد. این باشگاه ۹.۵ میلیون نفر را دسته‌بندی می‌کند و خدمات خود را ارائه خواهد کرد.

وی در خصوص سفر اخیر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری به چین گفت: سفر اخیر معاون حمل و نقل به چین نتایج بسیار مثبتی داشت و رام قطار شهری که آماده شده بود رونمایی شد و بهمن ماه وارد می‌شود، هشت رام کامل و ۱۰ رام به صورت قطعات وارد خواهد شد، بیش از یک هزار و ۵۰ رام هم در داخل تولید خواهد شد.

وی اضافه کرد: اتوبوس‌ها هم نهایی شد و قسمت اول آن آماده بارگیری و انتقال به تهران است، تامین تاکسی‌ها نیز ارتقا پیدا کرد و از تاکسی‌های قبلی بهتر است اما همان قیمت را دارد.

وی یادآور شد: مدیرعامل شرکت چینی تولیدکننده اتوبوس و تاکسی هفته آینده به تهران می‌آیند تا مسیر هموار شود و از یک یا دو ماه آینده شاهد ورود این دستگاه‌ها باشیم.

زاکانی گفت: در خصوص تراموا که دو سوم مترو مسافر جابجا می‌کند عم قرارداد بستیم که دو نمونه در ماه‌های آینده وارد خواهد شد.

به گفته وی، خط یک بی آرتی با توسعه به سمت غرب تا تهرانسر و به سمت شرق تا پایانه شرق جدید فعال خواهد شد و یک خط جنت آباد - مصلای تهران - لویزان هم فعال می‌شود که این چهار دستاورد مهم برای تسریع در خدمات رسانی به شهروندان است.

زاکانی گفت: تراموای قبلی ریلی بود اما این تراموا چرخ لاستیکی است، برای دو مورد قراداد بسته شده تا به عنوان نمونه استفاده شود و از ماه آینده به تهران منتقل خواهد شد، از یک تا دو ماه آینده در گمرک مستقر است تا تحویل بگیریم و در بی آرتی خط یک جایگزین اتوبوس شود.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۲ و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، نرخ تاکسی‌های برقی تعدیل خواهد شد؛ چراکه بخشی از آن را دولت پرداخت خواهد کرد

توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان تهران در سامانه آنلاین

دریافت خدمات دولت در درب منزل

همچنین مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با بیان اینکه سامانه شهرزاد مجموعه‌ای از خدمات را در ۲ بخش ارائه می‌دهد، گفت: با همت شهردار تهران و تلاش همکاران، فضایی فراهم می‌شود که شهروندان خدمات را درب منزل دریافت کنند.

داوود قربانیان با بیان اینکه متفکرین در حوزه فضای کسب و کار و تجاری همواره به خلق ارزش به عنوان یک عنصر توجه می‌کنند، اظهار کرد: این خلق ارزش به دغدغه عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان تبدیل شده که یکی از این موضوعات، ارائه خدمات با کیفیت، ارزان و بی منت است.

وی افزود: امروز با توجه به مشکلات ترافیک، اگر عرضه کالا و خدمات با استفاده از تکنولوژی انجام نشود، ارزش خود را از دست می‌دهد؛ زنجیره گسترده‌ای از خدمات الکترونیک در شهرداری وجود دارد که جای ارائه کالا در این زنجیره خالی بود.

قربانیان ابراز امیدواری کرد که با این اقدام هر روز بهتر از دیروز به شهروندان خدمات ارائه شود و شهرداری خدمات بهینه‌ای را برای مردم فراهم کند.

توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان تهران در سامانه آنلاین

وی با بیان اینکه ایجاد میادین میوه و تره‌بار و مجموعه شهروند موجبات یکنواختی و گستردگی خوبی را فراهم کرد، گفت: با توجه به افزایش جمعیت نیاز به گستردگی این مراکز بیش از پیش احساس می‌شد و ما امروز به سمتی رفتیم که سرعت، کیفیت، پویایی و هدفمندی را در دستور کار قرار دهیم.

قربانیان یادآور شد: ارائه خدمات و عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازار از نکاتی بود که باید مورد توجه قرار می‌گرفت و به شهرزاد اضافه می‌شد؛ در همین راستا به همت شهردار تهران و تلاش همکاران، فضایی فراهم می‌شود که شهروندان خدمات دولت را درب منزل دریافت کنند.

وی همچنین تاکید کرد: این زنجیره‌ها به سمت و سویی خواهد رفت که خدمات ارزش افزوده و کالایی که دولت برای آن یارانه می‌دهد، در قالب ابر پروژه شهرزاد به شهروندان ارائه شود؛ این الگو قابلیت آزمایش و توسعه در سراسر کشور را خواهد داشت و هدف اصلی آن، به عنوان ابزار کمکی دولت، تکمیل زنجیره خلق ارزش است..

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha