دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت هشت صبح امروز، جمعه در بیش از چهار هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای در ۳۴ شهرستان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، تعداد شعب تدارک دیده شده برای برگزاری این دوره از انتخابات نیز همانند دوره نخست در روز هشتم تیر چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای است.

همچنین یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی شروع فراینده انتخابات را آغاز کرد.

مطابق اعلام رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع شعب اخذ رای یاد شده، هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت است و جانمایی شعب سیار اخذ رای در مراکز جمعیتی و به خصوص کارخانه های بزرگ و شهرک های صنعتی پیش بینی شده است.

خراسان رضوی با حدود هفت میلیون نفر جمعیت افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار واجد شرایط رای دادن دارد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، مردم این خطه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند که بالاترین نرخ مشارکت انتخاباتی را در میان حدود ۱۰ کلان استان کشور پرجمعیت داشته است.

مطابق نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری از مجموع ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۶۹۶ رای صحیح ماخوذه در خراسان رضوی، سعید جلیلی ۵۰/۲ درصد آرا، مسعود پزشکیان ۲۷/۴ درصد آرا، محمدباقر قالیباف با ۱۷/۸ درصد آرا و مصطفی پورمحمدی ۰/۸ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه، هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای ۳۴ شهرستان خراسان رضوی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha