۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۷:۲۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85529368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رام الله: جنگ و شهرک‌سازی برای هیچکس امنیت به ارمغان نمی‌آورد

تهران- ایرنا- نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای در واکنش به موافقت کابینه رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در کرانه باختری گفت که جنگ و شهرک‌سازی برای هیچکس امنیت به ارمغان نمی‌آورد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از تارنمای شفا فلسطین، ابوردینه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگ و شهرک‌سازی امنیت و صلح را برای کسی به ارمغان نمی‌آورد و هدف از این تصمیم‌ها جلوگیری از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی از لحاظ جغرافیایی به هم پیوسته در کل اراضی فلسطین اشغالی در مرزهای سال ۱۹۶۷ در کرانه باختری، قدس و نوار غزه است.

وی افزود: مردم فلسطین در مقابل اقدامات این کابینه افراطی که اعضای آن نه تنها شب و روز خواستار جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین بلکه خواستار تخریب شهرهای فلسطین و آواره شدن فلسطینی‌ها هستند، بیکار نخواهند ماند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه دولت آمریکا را مسئول این تصمیم‌های (رژیم) اسرائیل دانست که وضعیت را به سوی یک انفجار فراگیر سوق می‌دهد و خواستار اقدام فوری برای وادار کردن رژیم اشغالگر برای توقف جنگ نسل کشی که علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری به راه انداخته است، شد.

به گزارش ایرنا، کابینه رژیم صهیونیستی با پیشنهاد بزالل اسموتریج وزیر دارایی این رژیم برای احداث حدود پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری موافقت کرد.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در این باره گفت که این رژیم استعمار را توسعه و تهدید تشکیل کشور مستقل فلسطینی را از بین خواهد برد.

این درحالیست که طبق قوانین بین‌المللی، تمامی شهرک‌های یهودی در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی تلقی می‌شوند. رژیم اشغالگر در سال ۱۹۶۷ شهر قدس را اشغال و اقدام به ساخت گسترده شهرک‌های یهودی‌ نشین در آن کرد.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم اسرائیل، بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده است که حدود ۷۰۰ هزار نفر در آنها ساکن هستند.

شورای امنیت سازمان ملل پیش تر با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد اما رژیم صهیونیستی همچنان قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha