۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85529384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری در دیار مینودری

قزوین - ایرنا - مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای استان قزوین در حالی آغاز می شود که مردمان دیار مینودری قصد خلق حماسه دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین مرحله از انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ تیرماه و از ساعت هشت صبح همزمان با سراسر کشور در استان قزوین آغاز شد.

با توجه به مرحله دوم انتخابات و با برنامه ریزی های صورت گرفته، حدود ۹۶۰ هزار قزوینی واجد شرایط رای، آرای خود را در یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای و در ۶ شهرستان قزوین، البرز، آبیک، بویین زهرا، آوج و تاکستان به صندوق ها می ریزند.

در این مرحله از انتخابات، ۷۰۰ شعبه شهری و ۳۸۹ شعبه اخذ رای روستایی استان قزوین در حالی میزبان رای دهندگان قزوینی است که میزان مشارکت مردم این استان در مرحله نخست که در هشتم تیرماه برگزار شد، از مرز ۴۲ درصد نیز عبور کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین نیز پیش از این خبر از توزیع تعرفه‌ های مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در بین فرمانداری های این استان خبر داده بود و افزود: همانند مرحله نخست، ۲۵ هزار نفر در شعب اخذ رای استان قزوین مجری انتخابات هستند.

حامد فتوحی تصریح کرد: شعبه‌های اخذ رای در استان قزوین به تفکیک ۵۰۹ شعبه در قزوین، ۱۸۱ شعبه در تاکستان، ۱۱۸ شعبه در بویین زهرا، ۷۵ شعبه در آبیک، ۱۵۳ شعبه در البرز و ۵۳ شعبه نیز در آوج وظیفه جمع آوری آرای مردم استان را برعهده دارند.

این در حالی است که تعداد آرا ماخوذه در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری ۳۹۵ هزار و ۷۵۳ رای بود و مشارکت مردم استان قزوین ۴۲.۸ درصد ارزیابی شد.

تمهیدات و برنامه ریزی های لازم نیز برای رای گیری در برخی اماکن از جمله پادگان ها، خوابگاه های دانشجویی، بیمارستان ها، زندان ها و مجتمع های بین راهی با استقرار شعب سیار و صندوق‌های اخذ رای در سطح این استان هم اندیشیده شده است.

استان قزوین با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در آغاز مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری قصد دارد تا بار دیگر و با خلق یک رویداد باشکوه سیاسی و این بار در قالب انتخابات ریاست قوه مجریه حماسه دیگری را در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت برساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha