آستارا آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را در شهرستان مرزی بندر آستارا برعهده دارند.

محمدرضا شهاب زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: ۸۶ شعبه اخذ رای ویژه دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شهرستان آستارا تعیین شده که از این تعداد ۳۴ شعبه در شهر آستارا، ۱۰ شعبه در شهر لوندویل، ۲۷ شعبه در روستاهای بخش مرکزی آستارا و ۱۵ شعبه در روستاهای بخش لوندویل مستقر هستند.

وی با بیان اینکه ۸۵ شعبه أخذ رأی ثابت و یک صندوق سیار برای انتخابات در آستارا تدارک دیده شده است، افزود: ۶۹ هزار نفر در شهرستان مرزی بندر آستارا واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

فرماندار شهرستان بندر مرزی آستارا ادامه داد: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هم زمان با تمامی نقاط کشور راس ساعت ۸ صبح در شهرستان آستارا آغاز و تا پایان زمان قانونی که از سوی وزارت کشور تعیین می شود ادامه خواهد داشت.

شهاب زاده از تشکیل کمیته‌های پشتیبانی، تدارکات، حقوقی، تبلیغات، کاربری سیستم جامع انتخابات، انتشارات، اطلاع‌رسانی و امنیت در حوزه انتخابیه آستارا خبر داد و گفت: مسیر انتخابات در حال حاضر فرآیند قانونی خود را طی کرده و می کند؛ زیرساخت‌ها و عوامل اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه آستارا از هر لحاظ آماده برگزاری یک انتخابات پرشور هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای کمرنگ کردن انتخابات و ناامیدی مردم تبلیغ می‌کنند، بیان کرد: انتخابات سرمایه اجتماعی و مایه عزت و شکوه ملت سرافراز ایران اسلامی بوده و آنچه که مهم است و می‌تواند تاثیرگذار باشد، ارتقاء مشارکت سیاسی و حضور حداکثری و پرشور مردم با یک انتخاب اصلح است.

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان نامزدهای تائید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که پس از مرحله نخست در دور دوم انتخابات با هم رقابت می کنند؛ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران هشتم خرداد امسال برگزار شد و دور دوم آن امروز ۱۵ تیر ماه برگزار می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته با مشارکت ۷۲.۸ درصدی مردم حد نصاب قابل توجهی از حضور مردم پای صندوق‌های اخذ رای را در سطح استان گیلان به دست آورد.

این شهرستان بندری با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha