مردم آرای خود را در ساعت‌های ابتدایی رای‌گیری به صندوق‌ها بیندازند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین با اشاره به گرمای هوا در این شهرستان از مردم خواست در ساعات ابتدایی فرایند رای گیری در شعب اخذ رای حضور یافته و آرای خود را به صندوق بیاندازند.

محمد نجفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درب های شعب اخذ رای از ساعت هشت صبح همزمان با سراسر کشور در این شهرستان به روی رای دهندگان باز شده و قصرشیرین از اولین شهرستان هایی بوده که دستگاه های مخصوص فرایند رای گیری از ساعت ۶ صبح در شعب اخذ رای روشن شده است.

وی اظهار کرد: ۳۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در شهر و روستا و در مکان های مشخص شده استقرار یافته تا مردم بتوانند با مراجعه به این شعب در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

فرماندار قصرشیرین گفت: ۷۵۰ نفر از عوامل نظارتی، امنیتی، بازرسی و اجرایی کار برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در قصرشیرین عهده دار هستند و فرآیند اخذ رای بر اساس قانون انتخابات ۱۰ ساعت و تا ساعت ۱۸ امروز تعیین شده است که در صورت مشارکت مردم بر اساس تصمیم وزارت کشور این زمان تمدید خواهد شد.

نجفی ادامه داد: به میزان کافی نیز تعرفه رای در اختیار شعب قرار گرفته و با توجه به گرمای هوای قصرشیرین نیز تمهیدات لازم برای سیستم سرمایشی در محل شعب اخذ رای اتخاذ شده و همه امکانات و ملزومات لازم برای انتخاباتی سالم، بانشاط و با رعایت امنیت کامل با مشارکت آگاهانه و فعالانه مردم در این رویداد مهم سیاسی ایجاد شده است.

او گفت: برای شرکت در انتخابات تنها کارت ملی و یا شناسنامه فرد لازم است و از مردم می خواهیم که پرشور تر از دور اول در عرصه انتخابات مشارکت کنند همانطور که در صحنه‌های حساس افتخارآفرینی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا در این دوره مانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم شهرها و روستاهای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

بر پایه این گزارش از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ نفر در دوره اول شرکت کردند.

همچنین تعداد آرای صحیح ماخوذه در استان کرمانشاه ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای و آرای باطله را ۲۶ هزار و ۹۵۵ رای بود که بر مشارکت ۳۱/۵۰ درصدی در این خطه غربی ایران دلالت دارد.

آرای دور اول نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه به ترتیب برای مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای و برای سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای بود.

این گزارش حاکیست مشارکت مردم شهرستان ها استان کرمانشاه به ترتیب سنقر۴۰/۵۰، کنگاور ۳۴ درصد، صحنه ۳۱/۷۲، هرسین ۳۴/۸۲، پاوه ۲۷/۷۹، جوانرود ۲۰/۹۲، روانسر ۲۰/۸۸؛ ثلاث باباجانی۲۶/۲۳، اسلام آبادغرب؛ ۳۳/۲۸، دالاهو ۲۷/۱۱، قصرشیرین ۳۱/۲۹، سرپل ذهاب ۳۱/۷۷، گیلانغرب ۵۰/۳۴، کرمانشاه ۲۹/۹۲ درصد و سر جمع استان ۳۱/۵۰ درصد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha