میدان‌داری علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در انتخابات؛ ادای دین برای سپردن امانت

زاهدان - ایرنا - علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با حضور در پای صندوق‌های رای، مشارکت حداکثری در دور دوم انتخابات را امری ضروری دانسته و گفتند: هر رأی تیری به قلب دشمنان و بدخواهان نظام است.

به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان از ساعت هشت صبح شروع و از همین ساعات ابتدایی آغاز رای گیری، مردم با حضور در شعب اخد رای اقدام به مشارکت در این عرصه سیاسی کردند.

با وجود هزینه‌های هنگفت و تبلیغات گسترده رسانه‌ای که دشمنان برای مایوس کردن مردم پای صندوق‌های رای بکار گرفتند؛ اما مردم برای اثبات دلدادگی به ایران، همیشه آماده هستند و گزارش‌های میدانی خود گواهی بر حضور مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است.

عظمت و شکوه غرور ملی ایرانیان با شرکت حماسی در انتخابات به نمایش گذاشته می‌شود و به طور حتم حضور در این عرصه و بهره مندی از انتخاب، حقی است که نظام را استحکام می‌بخشد.

مشارکت حداکثری پیروزی بزرگ برای ملت ایران به شمار می‌رود و در جبهه دشمنان یاس و ناامیدی ایجاد می‌کند؛ شماری از علما، سران طوایف و بزرگان سیستان و بلوچستان با حضور گسترده پای صندوق‌های رای، ضمن دعوت از مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات، بر این موضوع تاکید کردند که مباحث اختلافی و سلیقه‌ای نباید به انتخابات گره بخورد و همگان باید در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.

میدان داری علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در دور دوم انتخابات؛هر رأی تیری بر قلب دشمن

اقتدار جمهوری اسلامی ایران با مشارکت حداکثری در انتخابات

امام‌ جمعه اهل ‌سنت سراوان با بیان اینکه مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان می‌کشد، گفت: برای هر فردی که واجد شرایط اخذ رای است حضور در انتخابات یک حق و تکلیف به شمار می‌رود؛ چرا که در کشوری زندگی می‌کنیم که باید از این حق استفاده کرد.

مولوی عبدالصمد ساداتی ادامه داد: رای یک امانت است و باید آن را به فردی که اصلح است واگذار کرد، نامزدهایی که تایید شدند همه اصلح هستند؛ اما باید با شرکت در انتخابات این امانت را به دست فردی بدهیم که سربلندی کشور برایش اهمیت داشته باشد.

هر رای تیری بر قلب و چشم دشمنان نظام و انقلاب

امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت: در غم اتفاق تلخ و ناگوار از دست‌ دادن بهترین رئیس‌جمهور انقلاب به سر می‌بریم و این حضور پای صندوق‌های رای نشان از وفاداری مردم به نظام، ولایت و شهید جمهور است تا فردی را انتخاب کنیم که ادامه دهنده راه شهدای خدمت باشد و برای سربلندی ایران اسلامی گام بردارد.

مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور بیان کرد: حضور پررنگ اقشار مختلف مردم بسیار حیاتی و مهم بوده و تیری بر چشم و قلب دشمنانی به شمار می‌رود که تمام سعی خود را برای ناامیدی و القای یاس در بین مردم بکار گرفتند؛ حال این حضور بویژه در سیستان و بلوچستان که مردمان شیعه و سنی در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند امروز ۱۵ تیرماه خشم دشمن را دوچندان کرده و مایه سرافکندگی آنان است.

وی افزود: از آحاد مردم شهرستان، استان و کشور می‌خواهم که به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و همانگونه که تا این لحظه با حضور در پای صندوق‌های رای ادای دِین کرده، با مشارکت دیگران در این امر خطیر نشان دهند که رهبر و کشور خود را دوست دارند و این خاک برای ما ارزشمند است.

بیشتر بخوانید:

شرکت در انتخابات نشانه مسوولیت پذیری و تعهد شهروندی است؛تعهد و تخصص شاخصه رئیس جمهور منتخب

دعوت مسوولان سیستان و بلوچستان از مردم برای مشارکت در دور دوم انتخابات/ وعده دیدار؛ ۱۵ تیر

شوروشوق مردم پای صندوق های رای؛از حضور پیرمرد۱۰۳ساله چابهاری تادهه نودی‌های در انتظار رای

میدان داری علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در دور دوم انتخابات؛هر رأی تیری بر قلب دشمن

اثبات وفاداری به نظام و انقلاب با حضور پای صندوق‌های رای

امام جمعه مسجد جامع حنفای اهل سنت خاش با تاکید بر اینکه علما، بزرگان و معتمدان و ریش سفیدان و سایر گروه‌های جامعه وفاداری خود را به اسلام و انقلاب نشان داده و همانطور که در انتخابات دور اول شرکت کرده امروز هم پای صندوق‌های رای حاضر شدند، گفت: علما و بزرگان اهل سنت مردم را برای انتخابات آزاد و آنان را برای شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کرده و بر خلاف تبلیغات دشمن و رسانه‌های معاند مردم را برای حمایت از نظام دعوت کردند.

مولوی عبدالستار حسین زهی از تلاش‌ها و اقدامات دست اندرکاران و مجریان انتخابات برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه قدردانی کرد و افزود: با تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و همراهی اقشار مختلف مردم انتخابات باشکوهی را رقم خواهیم زد و دشمن را ناامید می‌کنیم.

حضور پرشور در انتخابات مهر تأییدی بر حقانیت نظام

یکی از علمای اهل سنت چابهار با بیان اینکه حضور در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی همگان است، گفت: حضور پرشور در انتخابات مهر تأییدی بر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مسیر درستی که در حال حرکت‌کردن است.

مولوی محمدعلی جدگال تاکید کرد: حضور مقتدرانه مردم، یعنی انتخاب یک شخص توانمند، اصلح و قابل‌اعتماد در راس قوه اجرایی کشور و مشخص است وقتی شخصیتی با این خصوصیات بر این مسند تکیه دهد قطار پیشرفت و آبادانی سرعت بیشتری خواهد گرفت، از طرفی دیگر پیشرفت محقق نمی‌شود مگر با تلاش شبانه‌روزی دولتی که اولویت او خدمت به مردم است.

میدان داری علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در دور دوم انتخابات؛هر رأی تیری بر قلب دشمن

حضور حداکثری در انتخابات مایه شکست دشمنان

یکی از علمای اهل‌سنت فنوج ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات، اظهارکرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای نشان از همراهی، وحدت و انسجام بوده و مایه یاس، ناامیدی و شکست دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب است.

مولوی الیاس قاضی با تاکید بر این مطلب که شرکت در انتخابات وظیفه ملی و شرعی است، افزود: باید با حضور پررنگ و گسترده پای صندوق‌های رأی فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم که در تراز رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی باشد و با مردمی دانستن خود، راهکاری برای حل مشکلات مردم داشته باشد.

به گفته دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان، ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رای برای دور دوم انتخابات در استان پیش بینی و به تفکیک بین شعب اخذ رای اختصاص یافته است.

عباس ابراهیمی آخرین جزئیات از برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را تشریح کرد و گفت: همزمان با سراسر کشور امروز جمعه ۱۵ تیرماه جاری از ساعت هشت صبح فرآیند رای‌گیری آغاز شده و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت، براساس قانون بعد از این مدت به تشخیص وزیر کشور امکان تمدید فرآیند رای‌گیری وجود دارد.

وی ادامه داد: در این مرحله واجدان شرایط با ۲ مدرک هویتی شناسنامه و کارت ملی رای گیری را انجام می‌دهند، در این رابطه در دور اول انتخابات ۷۷ درصد از مردم در سیستان و بلوچستان با کارت ملی و ۲۳ درصد هم با شناسنامه رای دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha