یکهزار و ۴۰۰ نفر از واجدان شرایط رای دادن در کاشان رای اولی هستند

کاشان- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: حدود یکهزار و ۴۰۰ نفر رای اولی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان داریم که امید است با شور و نشاط پای صندوق‌های رای حضور یابند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا محمدی فشارکی روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق شعبه سالن ورزشی تختی کاشان در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: همه شعبه‌های اخذ رای شهرستان از ساعت هشت صبح امروز شروع به کار کردند و از مردم می خواهیم مراجعه به شعبه‌ها را به ساعت های پایانی موکول نکنند.

وی اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات از مولفه‌های امنیت و اقتدار نظام است و امیدواریم همانطور که در مرحله نخست بدون هیچ مشکلی انتخابات را پشت سر گذاشتیم در مرحله دوم نیز به همین شکل برگزار شود.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان اضافه کرد: ۲۶۲ شعبه اخذ رای این شهرستان از یک ساعت قبل از آغاز فرإیند رای‌گیری در آمادگی‌ کامل قرار داشتند.

به گزارش ایرنا، ۲۱۶ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و ۴۶ شعبه در مناطق روستایی شهرستان کاشان مستقر است.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد در سراسر کشور برگزار شد اما هیچ یک از نامزدها موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با کسب بیشترین آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند که از زمان اعلام نتایج رسمی و تایید صحت مرحله اول انتخابات توسط شورای نگهبان، تا ۲۴ ساعت قبل از رای گیری (ساعت هشت روز پنجشنبه ۱۴ تیر) فرصت تبلیغات داشتند.

مرحله دوم انتخابات نیز تا ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد و با دستور وزیر کشور قابل تمدید است.

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی الزامی است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha