دادستان مازندران: تخلفات انتخاباتی با قید فوریت رسیدگی می‌شود

ساری-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: تعدادی از قضات امروز جمعه در شهرستان های مازندران با صدور دستورهای لازم، تخلفات انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را با قید فوریت بررسی خواهند داد.

محمد کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر استقرار قضات در روز انتخابات برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، در هر حوزه قضایی دادسراها و دادگاه های شهرستان های استان و نیز دادگاه های بخش ها یک قاضی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی حضور دارند.

وی ادامه داد:‌ در تمامی دادسرا های استان از گلوگاه تا رامسر این قضات حضور دارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران اظهار داشت:‌ این قضات در دادگاه ها و دادسراها حضور دارند و آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی داوطلبان و هواداران آنها هستند.

کریمی ادامه داد: معاون دادستان و بازپرس ویژه جرایم انتخابات در همان روز و شب به جرایم احتمالی به صورت ویژه رسیدگی خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز صبح در سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای مازندران همراه با سراسر کشور آغاز شد و امروز ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ جمعیت واجد شرایط استان فرصت دارند تا آرای خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور نهم به نام یکی از ۲ نامزد راه یافته به این مرحله یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به صندوق بیندازند.

در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ مازندرانی پای صندوق‌های رفتند مشارکت انتخاباتی ۴۲.۰۳ را ثبت کردند. محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha