۳۱ خبرنگار دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را در قشم پوشش می‌دهند

قشم - ایرنا- مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان قشم گفت: ۳۱ خبرنگار، عکاس و تصویربردار از رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری و نوشتاری، انعکاس اخبار دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس بر عهده دارند.

زهرا غفوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نفرات شامل تیم های خبری خبرگزاری ها و نشریات و همچنین خبرنگاران، گزارشگران، تصویربرداران و عوامل فنی صداوسیمای مرکز خلیج فارس هستند که ۱۰ نفر از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران مستقر در ستاد انتخابات شهرستان واقع در فرمانداری اخبار انتخابات را اطلاع رسانی می کنند.

وی ادامه داد: برای خبرنگارانی که از سوی رسانه های آنها به فرمانداری شهرستان قشم معرفی شده اند کارت صادر شده و به راحتی می توانند این رویداد سرنوشت ساز را پوشش دهند.

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان قشم از اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر این جزیره خواست تا با حضور پرشور خود در انتخابات، بار دیگر ثبات و قدرت نظام اسلامی را در عرصه جهانی جلوه گر سازند.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در ۱۰۲ شعبه انتخاباتی این شهرستان مرزی آغاز شد که از این تعداد شعبه اخذ رای ۷۰ شعبه ثابت و ۳۰ شعبه نیز سیار هستند.

این ۱۰۲ شعبه اخذ برای سه بخش اصلی این شهرستان مرزی در نظر گرفته شده که ۷۰ شعبه آن مربوط به بخش مرکزی، ۱۲ شعبه به بخش شهاب و ۲۰ شعبه به بخش حرا است.

در دور دوم برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان قشم برای بخش مرکزی ۵۳ شعبه ثابت و ۱۷ صندوق سیار، در بخش شهاب هفت شعبه ثابت و پنج صندوق اخذ رای سیار و در بخش حرا ۱۰ شعبه ثابت و ۱۰ صندوق سیار پیش بینی شده است.

بیش از سه هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در شهرستان قشم برعهده دارند.

همچنین ۱۰۵ تیم از نیروهای تخصصی و آموزش دیده پلیس برای تامین امنیت شعبه‌ های اخذ رای در سرتاسر این جزیره فعال شدند.

به گزارش ایرنا، جمعه گذشته چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در امنیت و آرامش کامل با حضور ۴۰ درصدی واجدین شرایط رای دادن در کشور برگزار و ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای به صندوق ها ریخته شد اما هیچ کدام از چهار نامزد نتوانست نصف بعلاوه یک آرای صحیح ماخوذه را کسب کند.

در نتیجه بر اساس اصل ۱۱۷ قانون اساسی این انتخابات به دور دوم کشیده شد تا ۲ نامزد راه یافته به دور دوم برای انتخاب به عنوان نهمین رییس جمهور اسلامی ایران چشم انتظار آرای مردمی در جمعه ای با ثانیه های طلایی باشند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha