رای غیرت مردم آذربایجان‌غربی برای سربلندی ایران

ارومیه- ایرنا- یک بار دیگر دیار رنگین کمان اقوام و ادیان در روز ۱۵ تیر و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، شوری دیگر آفرید و با رای غیرت خود حماسه ای دیگر خلق کرد و وفاداری خود به آرمان های بلند نظام و انقلاب را به نمایش گذاشت.

به گزارش ایرنا، امروز بار دیگر مردم دیار اقوام و ادیان با گامهای استوار از ساعات اولیه صبح عازم شعب اخذ رای شده و با حضور خود در پای صندوق های رای، پاسخی قاطع به آنان که خالی بودن پای صندوق های رای آرزویشان بود، دادند.

امروز پیر و جوان، آشوری و ارمنی، کرد و ترک، شیعه و سنی، صف های یکدلی و اتحاد برای سربلندی وطن تشکیل دادند؛ آنها برای دومین بار در دومین جمعه متوالی انگشتان خود را با جوهر غیرت مزین کرده و به سوی دشمن نشانه گرفتند تا دنیا بداند ملت ایران همه باهم برای اعتلای وطن کنار هم هستند.

شوق مثال زدنی آنها و شور و شعفی که از چند روز قبل برآنها حاکم بود، امروز به اوج خود رسید؛ مردم آذربایجان غربی در زیر گرمای آفتاب به انتظار انداختن رای خود به صندوق ایستادند و علامت پیروزی را با دستان خود در مقابل همه بدخواهان این سرزمین نشان دادند.

هرکدام از شعب اخذ رای نه تنها در ارومیه بلکه در تمامی شهرستانها میزبان انبوهی از جمعیت مشتاق برای رای دادن شد.

آنها فرمایش مقام معظم رهبری مینی بر "مهم بودن مرحله دوم انتخابات " را خوب فهمیده اند و برهمین اساس و برای سهیم شدن در آینده کشور با تحمل تمام سختی ها پای صندوق رای آمده اند.

شعبه اخذ رای مستقر در شهرداری ارومیه یکی از شعباتی است که جلوه زیبایی از شکوه حضور مردم آذربایجان غربی را به نمایش گذاشته است؛ چنان که زن و مرد و پیر و جوان لحظه به لحظه عازم محل شده و به انتظار می ایستند.

حرف های این جمعیت مشتاق شنیدنی و تامل برانگیز است.

رای غیرت مردم آذربایجان‌غربی برای سربلندی ایران

آمده ام انتخاب کنم برای آینده کشورم

پیرمردی که در میان جمعیت مدتهاست در زیر آفتاب به انتظار ایستاده می گوید: دور اول هم شرکت کرده ام این بار هم آمده ام تا با رای خود در تعیین سرنوشت کشورم سهیم باشم.

اصغر محمدیان ادامه داد: وظیفه خود میدانم پای صندوق رای بیایم و با انتخاب اصلح، نقشی در تعیین آینده کشور ایفا کنم تا با رای من و هموطنانم بستری برای حل مشکلات موجود فراهم شود.

وی ادامه می دهد: مشارکت ما در انتخابات، کمک می کند دولتی قدرتمند تشکیل شده و بتواند در جهت حل مشکلات کشور قدم بردارد بنابراین این مهم ما را ملزم می سازد پای صندوق های رای حضور یابیم تا شاهد کشوری آباد باشیم.

رای غیرت مردم آذربایجان‌غربی برای سربلندی ایران

برای پاسخ به سیاه نمایی رسانه های دشمن پای صندوق رای آمدم

شهروند دیگری که در انتهای صف طولانی شناسنامه به دست ایستاده می گوید: مرحله اول نشد که شرکت کنم اما این بار از ساعات اولیه صبح برای آمدن پای صندوق رای آماده شدم.

وی که خود را معرفی نکرد، ادامه داد: آنچه برایم غیر قابل تحمل بود تبلیغات رسانه های خارجی و دشمنان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات و بدبین کردن آنها به نظام و انقلاب بود برهمین اساس آمدم تا با حضور و رای خود به آنها بفهمانم ما همچنان پایبند نظام و کشور خود هستیم.

این شهروند افزود: رای و حضور ما باعث شد تا تیر دشمن به سنگ بخورد و بار دیگر مایوس از میدان بیرون رود.

وی اظهار کرد: ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان غربی در دور اول هم حماسه خلق کردند و همانند برهه های مختلف به میدان آمدند و امروز هم یکبار دیگر در صف های بهم پیوسته پشتیبان رهبر و انقلاب و کشور خود شدند و اجازه ندادند عدم حضور آنها خوراک رسانه های معاند شود.

رای به آینده ای بهتر و رییس جمهوری اصلح

همچنین بانوی خانه داری اظهار کرد: در دور اول هم شرکت کرده ام و این بار هم همینطور؛ اول اینکه با رای خود می خواهم آینده ای بهتر برای سرزمینم و مردمم رقم بخورد و دیگر اینکه فردی اصلح مدیریت اداره کشور را برعهده بگیرد زیرا دراین صورت است که خواهد توانست به انتظار مردم که مهمترین آن مشکلات اقتصادی است پاسخ دهد و در جهت رفع آن برآید.

زینب محمدی، با بیان اینکه رای ما به دشمن فرمان عقب نشینی می دهد، گفت: علاوه براین ما با رای خود نه تنها بدخواهان را ناکام می کنیم؛ از سوی دیگر از فرد منتخب و کسی که به او رای می دهیم، می خواهیم به تک تک آرا احترام گذاشته و به گفته های خود عمل کند.

وی اظهارکرد: من با داشتن چند فرزند از مدتها قبل اقدام به مطالعه در مورد رزومه نامزدهای انتخاباتی کرده ام و دوست دارم کسی سکان اداره کشور را برعهده بگیرد که فردی اصلح و طرفدار طبقه محروم جامعه باشد و برای رسیدن کشور به اوج پیشرفت تلاش کند.

آمده ام تا غیرتم را به رخ دشمن بکشم

دانشجوی دوره دکترای شیمی هم اظهارکرد: با جان و دل در انتخابات شرکت کرده ام؛ ایران وطن من است و مشارکت در آینده آن وظیفه من، آمده ام تا غیرتم را به رخ دشمن بکشم و نشان دهم شکوه انتخابات ایران هرگز از بین نخواهد رفت.

علیرضا احمدنژاد افزود: با رای خود می خواهیم فردی شایسته اداره کشور را برعهده گرفته و مشکلات اقتصادی و بیکاری را حل کند و راهی برای خروج از آن ترسیم کند.

رای غیرت مردم آذربایجان‌غربی برای سربلندی ایران

عاشق وطن خود هستیم

و جمعی از حاضران درصف رای اظهارکردند: دنیا بداند ما عاشق وطن خود هستیم و برای حل مشکلات موجود با مشارکت در انتخابات و انتخابی آگاهانه قدم بر می داریم ما با رای خود تبلیغات منفی دشمنان را خنثی کرده و به سران استکبار جهانی ثابت می کنیم ایران اسلامی تا ابد پا برجاست و مردم همگام با دولتمردان و مسوولان نظام برای حل مشکلات گام برخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه گذشته، هشتم تیر برگزار شد و به دلیل کسب نشدن اکثریت مطلق آرا توسط هیچ کدام از نامزدهای حاضر در آن انتخابات شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف، این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دور دوم نیز مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری با هم رقابت می کنند.

دور دوم انتخابات از ساعت هشت صبح امروز، جمعه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha