۳۰ هزار کرمانشاهی در ساعات اولیه شروع انتخابات رای دادند

کرمانشاه -ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در نیم ساعت اولیه آغاز فرایند رأی‌گیری، ۳۰ هزار نفر در سطح استان در انتخابات مشارکت داشتند.

به گزارش ایرنا، «علی شعبانی» روز جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: با توجه به برگزاری دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان و مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان آمادگی کامل برای برگزاری دومین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری در استان وجود دارد.

وی تعداد شعب اخذ رأی در استان را یک‌ هزار و ۶۳۶ شعبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۹۶۱ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است که از مجموع شعب، ۹۸۸ شعبه ثابت و ۶۴۸ شعبه سیار هستند.

شعبانی با بیان اینکه بیش از ۳۲ هزار نفر عوامل اجرایی در این دوره حضور دارند بیان کرد: واجدان شرایط این دوره انتخابات افراد بالای ۱۸ سال هستند، بر همین اساس تمام متولدین ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این دوره انتخابات شرکت کنند.

وی تعداد واجدان شرایط استان در این دوره انتخابات را یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: تعرفه‌های لازم به میزان ۲۰ درصد بیشتر از تعداد واجدان شرایط در استان وجود دارد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: برای بیش از ۹۰ درصد از شعب اخذ رأی در استان نمایندگانی از سوی هر ۲ نامزد معرفی شده که تا پایان فرآیند رای گیری در شعب حضور دارند.

شعبانی اضافه کرد: با توجه به‌ فصل کار کشاورزان برای سهولت رأی ‌گیری شعب سیار روستایی ۲ بار در طول روز (صبح و عصر) برای اخذ رای مراجعه خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha