انتخاب عالمانه تکمیل‌گر حضور حماسی انتخابات است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: انتخاب عالمانه و آگاهانه در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تکمیل‌گر حضور حماسی مردم در دور اول این انتخابات است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی، روز جمعه پس از حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در شعبه مسجد انقلاب این شهرستان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی در آستانه پیچ تاریخی بسیار مهمی قرار گرفته است که برای عبور امن از این گردنه سخت گذر نیاز به حضور حداکثری همراه با حرکت و انتخاب عالمانه و هوشیارانه داریم.

وی با بیان اینکه اهمیت حضور حداکثری در دور دوم کمتر از دور دوم نیست یادآور شد: لازم است مردم در این مرحله با آگاهی نسبت به انتخاب فرد اصلح‌تر اقدام کنند چراکه هر اقدام ناآگاهانه در این مسیر امکان دارد آینده ای حسرت آور را برای کشور رقم بزند.

امام جمعه ساوه خاطر نشان کرد: اگر به تحلیل و تبلیغات رسانه های استکباری دقت کنیم متوجه تلاش انها برای کمرنگ شدن حضور مردم کاهش مشارکت پی پی خواهیم برد اما مردم بدون شک با اگاهی از این دسیسه در دور دوم نیز همانند دور اول دشمنان را در رسیدن به آرزویشان ناکام خواهند گذاشت.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۸ تیر ماه برگزار شد بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای اخذ شده که مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ به مرحله دو انتخابات راه یافتند.

در نتیجه بر اساس اصل ۱۱۷ قانون اساسی این انتخابات به دور دوم کشیده شد، در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند.رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود.

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha