نماینده کرمانشاه: مشارکت در انتخابات تضمین‌کننده اقتدار و امنیت کشور است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: مشارکت در انتخابات تضمین‌کننده اقتدار و امنیت کشور و موجب یاس و ناامیدی دشمنان است.

فضل الله رنجبر روز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق در دبیرستان استقلال شهر کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هرچه قدر مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، شور و نشاط خاصی در جامعه ایجاد می شود و در عین حال این حضور دشمنان را مات و مبهوت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشارکت بالا باعث می شود رییس جمهور منتخب با روحیه و اقتدار بیشتری برای حل مشکلات مردم گام های اساسی بردارد، افزود: در بازدیدی که از برخی شعب اخذ رای داشتم، حضور و مشارکت مردم در ساعات اولیه بسیار خوب بود که نشان می دهد مردم ما دارای بینش و بصیرت بالایی هستند و اهمیت این انتخابات را به خوبی درک کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم باید برای شرکت در انتخابات، احساس مسوولیت کنند و در ساعات اولیه رای خود را به صندوق بیاندازند، گفت: برای حل مشکلات کشور باید همه مردم به صحنه بیایند و هر فردی که موفق به کسب رای اعتماد مردم شد باید از هیچ کوششی برای حل مشکلات و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی، دریغ نکند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خطاب به ۶۰ درصد واجدان شرایط که در دور اول انتخابات رای ندادند هم گفت: با وجود مشکلاتی که در جامعه هست اما به فرموده مقام معظم رهبری هیچ کس نباید از کم کاری های و حل مشکلات دلسرد و مایوس شود چراکه ایران متعلق به همه قومیت ها، اقوام و مذاهب است و عدم حضور در انتخابات هم مشکلی را حل نمی کند.

رنجبر در خصوص ویژگی های رییس جمهور آینده هم گفت: رییس جمهور باید فردی شجاع، متدین، کاربلد و پاکدست باشد و بتواند براساس تجربیات خود منافع ملی کشور را تامین کند.

به گزارش ایرنا؛ رای گیری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستانهای ۱۴ گانه استان کرمانشاه آغاز شد.

در این دوره مانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم شهرها و روستاهای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

بر پایه این گزارش از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ نفر در دوره اول شرکت کردند.

همچنین تعداد آرای صحیح ماخوذه در استان کرمانشاه ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای و آرای باطله را ۲۶ هزار و ۹۵۵ رای بود که بر مشارکت ۳۱/۵۰ درصدی در این خطه غربی ایران دلالت دارد.

آرای دور اول نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه به ترتیب برای مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای و برای سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha