کارشناس سیاسی: اراده جمهور دشمنان را مایوس می‌کند

تبریز-ایرنا- کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه های تبریز گفت: اراده جمهور و عزم جدی مردم برای حضور در پای صندوق های رای دشمنان نظام را بار دیگر مایوس می‌کند.

عزیز جوانپور روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شلوغی مراکز اخذ رای در تبریز، افزود: این حضور نشان می دهد که مردم برای حراست و مراقبت از آرمان ها و اصول انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی جدی هستند و هرگز اسیر جوسازی ها و تبلیغات سوء دشمنان قرار نمی گیرند.

وی شلوغی مراکز اخذ رای در ساعات اولیه رای گیری در آذربایجان شرقی و تبریز را نشان دهنده اهمیت مرحله دوم انتخابات برای آحاد مردم ارزیابی و اظهار کرد: چنین به نظر می رسد که برخلاف بسیاری از پیش بینی ها و القائات نظام سلطه، این دوره از انتخابات با حضور گسترده و پرشور مردمی در حال برگزاری است و این مساله برای دشمنان غیرقابل باور و هضم است.

جوانپور حضور فعالانه و چشم گیر مردم به خصوص جوانان در پای صندوق های رای را بسیار مهم و دارای پیام روشن دانست و ادامه داد: این موضوع نشانه اراده و اهتمام جدی مردم برای تعیین سرنوشت کشور است.

وی استقبال مردم از کارزارهای انتخاباتی هر ۲ نامزد و نیز پیگیری مناظره ها را یکی از عوامل اصلی و مهم مشارکت بالای مردمی در مرحله دوم عنوان کرد و یادآور شد: بر همین اساس و با حساس تر شدن مردم، بین ۲ برنامه اعلامی از سوی نامزدها اقدام به مشارکت می کنند و با دیدگاه های خود مدیریت اجرایی چهار ساله کشور را به کسی که توانمند است، می سپارند.

جوانپور به تبلیغات بسیار گسترده دشمنان برای کمرنگ سازی حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: آنها از مدت ها قبل با انواع سناریوها در پی کاهش میزان مشارکت مردمی هستند، اما مردم بابصیرت و آگاه ایران اسلامی دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام می گذارند.

وی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود را نشانه بلوغ سیاسی و رشد آگاهی اجتماعی ملت دانست و ادامه داد: بصیرت مردم همواره منجر به ناکامی دشمنان و خوشحالی دوستداران نظام اسلامی و کسانی که به ایران قوی اعتقاد دارند، شده است.

جوانپور حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را منجر به استحکام ، قوام و پایداری بیش از پیش جمهوری اسلامی برشمرد.

این استاد دانشگاه، جمهوری اسلامی ایران را نمونه ای شایسته برای نظام مردم سالاری دینی در جهان معرفی و اضافه کرد: پایه های این نظام از ابتدا بر مبنای مردم شکل گرفته است و برگزاری انواع انتخابات در سال های گذشته، نشان می دهد که دیدگاه های مردمی رکن رکین این حکومت است.

جوانپور انتخاب هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری به این مقام را قابل احترام برای تمام رای دهندگان و آحاد مردم ایران دانست و گفت: نتیجه امروز انتخابات هر چه باشد باید مورد پذیرش هر ۲ طرف باشد، چون کسی که پیروز انتخابات شود، رییس جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآور شد: این انتخابات به طور قطع بدون دخالت های خاصی در حال برگزاری است و میزان رای ملت است.

جوانپور از هواداران هر ۲ نامزد درخواست کرد تا پس از اعلام نتایج آرامش و متانت خود را حفظ کنند و با توجه به فرا رسیدن ماه محرم در جریان برگزاری جشن های پیروزی ، مسایل اعتقادی و دینی را رعات کنند.

به گزارش ایرنا، دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز/ جمعه/ برابر با ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور آغاز شد و در آذربایجان شرقی ۵۰ حوزه انتخابیه با سه هزار و ۱۶۳ صندوق رای گیری برای اخذ آرای مردمی اختصاص یافته که ۷۳۷ صندوق سیار و یکهزار و ۵۸۹ صندوق اخذ رای نیز شهری و ثابت است.

۵۰ هزار نفر نیروی اجرایی کار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان را بر عهده دارند.

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در این دور با هم رقابت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha