مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح ضرورت دارد

بیرجند - ایرنا - رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۲ ‌کلیدواژه مهم یعنی مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح نیاز مهم و ضروری نظام جمهوری اسلامی است که باید سرلوحه کار همه ما قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدجعفر عبداللهی روز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مستقر در شهرداری بیرجند افزود: مطمئنا رئیس جمهور با پشتوانه قوی مردمی می‌تواند به اجرای موفق برنامه‌های کشور بپردازد و آنچه اراده خودش و خواسته مردم باشد را به کرسی بنشاند.

وی گفت: امروز حماسه جاودان و باشکوه از نوع مشارکت بالای مردم در انتخابات رقم می‌خورد که نتیجه آن یاس و ناامیدی دشمن است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: بدون شک مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی برای ثبات، دوام و عزت کشور به صحنه خواهند آمد و حماسه دیگری را رقم‌ خواهند زد.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح جمعه پانزدهم تیر ماه همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار پیش بینی شده همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تعداد واجدین شرایط رای دادن در این استان بیش از ۶۱۰ هزار نفر اعلام شده است.

این استان در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با ۶۴.۱۵ درصد مشارکت در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کرد و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری (۱۴۰۰) نیز اول شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha