امام جمعه شاهرود: یک رای هم در انتخاب رییس‌جمهور آینده تعیین‌کننده است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با اشاره به اهمیت مشارکت سیاسی مردم در انتخابات، گفت: یک رای بیشتر در انتخابات ریاست جمهوری هم می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت آینده کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود افزود: دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت خاصی نسبت به دور اول برخوردار است و حتی یک رای بیشتر می تواند تعیین‌کننده رییس جمهور آینده کشور باشد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: این حضور تاریخ‌ساز مکمل تشییع باشکوه شهدای خدمت است، ارواح آنها حاضر و ناظر بر عملکرد امروز مردم در تعیین سرنوشت کشور است.

امام جمعه شاهرود: یک رای هم در انتخاب رییس‌جمهور آینده تعیین‌کننده است

وی با اشاره به نقش حضور گسترده مردم در انتخابات در برابر برنامه های دشمنان، ابراز کرد: تمامی اهداف و توطئه‌های دشمن با حضور پرشکوه مردم در دور دوم انتخابات خنثی می‌شود.

امام جمعه شاهرود به برگزاری مناظره‌ها طی چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۲ نگاه متفاوت به مسایل داخلی، خارجی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد که این امر انتخاب فرد اصلح را برای مردم آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه فرد منتخب مردم باید ادامه دهنده راه شهید خدمت باشد، اظهار کرد: رییس جمهور جدید باید مصوبات سفرهای شهید آیت الله رییسی در همه کشور را پیگیری و اجرایی کند.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه مردم فرد اصلح را با مطالعه، تحقیق و مشورت با افراد نخبه و امین انتخاب کنند، تصریح کرد: مردم حضور پای صندوق‌های رای را به آخر وقت نیندازند.

وی تاکید کرد: مسوولان و رییس جمهور منتخب حضور مردم در انتخابات را با مطالعه دقیق و عمیق تحلیل و چرایی حاضر نشدن درصدی از مردم را پیگیری کنند.

وی با تاکید بر واقع‌گرایی در تحلیل‌ها، اظهار کرد: مردم سالاری دینی و شرکت در تعیین سرنوشت شاخصه تمامی انتخابات در ایران اسلامی است.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۶ تیرماه روز مالیات اشاره کرد و گفت: دریافت مالیات وابستگی کشور به درآمدهای نفت و برنامه‌ریزی دشمنان را نقش برآب می‌کند اما باید عدالت در اخذ، پرداخت و نظارت بر اجرای قانون مالیات مدنظر باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عزاداری‌های عاشورایی، ابراز کرد: سخنرانان، روحانیت و مداحان از این فرصت استفاده کنند تا معارف الهی، محبت به خدا و اهل بیت(ع) و همچنین بصیرت عاشورایی را بین مردم تعمیق بخشند.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: محرم و صفر در مجالس و روضه‌های خانگی معرفت سیاسی، اعتقادی و اخلاقی و همچنین فضایل عاشورایی را برای مردم به ویژه جوانان و نسل آینده ترویج دهید.

وی به هفته امر به معروف و نهی از منکر در دهه نخست محرم اشاره کرد و گفت: در احیای امر به معروف و نهی از منکر همه مردم و مسوولان باید مراقبت کنند و نسبت به معروف‌های اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و منکرها حساسیت داشته باشند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و کرانه باختری، افزود: کشتار بی‌سابقه مردم بی‌گناه از جمله زنان و کودکان در فلسطین موضوع روز جهان است که باید مردم دنیا به ویژه مسلمانان به آن توجه ویژه داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha