مجموعه قضایی آذربایجان‌شرقی در حال رصد وضعیت برگزاری انتخابات است

تبریز - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تبریز با بیان اینکه تاکنون تخلف خاص در دور دوم انتخابات گزارش نشده است، گفت: مجموعه قضایی استان در حال رصد وضعیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش ایرنا، «بابک محبوب علیلو» روز جمعه با حضور در شعبه اخذ رای ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در تبریز در جمع خبرنگاران افزود: دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در استان در امنیت کامل در حال برگزاری است و تاکنون جرایم انتخاباتی عمده ای گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه از ساعات اولیه آغاز رای‌گیری، تمام شعب استان برای اخذ رای مردم بدون وقفه فعالیت می کنند، اظهار کرد: دادستان های شهرستان ها و حوزه های قضایی مربوطه به صورت دقیق روند برگزاری انتخابات را در سطح استان رصد می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: تلاش می شود انتخابات در استان با رعایت شاخصه های مدنظر رهبر معظم انقلاب مانند رقابت و مشارکت توام با امنیت و سلامت برگزار شود.

علیلو، ادامه داد: حضور گسترده مردم از ساعات اولیه در این دوره از انتخابات و خلق حماسه ای دیگر موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی و خنثی شده توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی می شود.

مرحله نخست چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه برگزار شد و مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با کسب آرا بیشتر نسبت به رقبای دیگر، به مرحله دوم راه یافتند و در این مرحله هر نامزدی که بیشترین آرا را کسب کند رئیس دولت چهاردهم برای چهار سال خواهد بود.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز/ جمعه/ پانزدهم تیر ماه آغاز شد و در استان آذربایجان شرقی ۵۰ حوزه انتخابیه با سه هزار و ۱۶۳ صندوق رای گیری برای اخذ رای اختصاص یافته که ۷۳۷ صندوق سیار است .

یکهزار و ۵۸۹ صندوق اخذ رای در آذربایجان شرقی شهری و ثابت بوده و ۳۵ صندوق سیار شهری نیز پیش بینی شده است.

۵۰ هزار نفر نیروی اجرایی کار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان را بر عهده دارند

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در این دور با هم رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha