امام جمعه دزفول: همه مکلف به حمایت از رییس جمهور منتخب هستند

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول گفت: صرف نظر از اینکه کدام یک از نامزدهای انتخابات موفق به کسب اعتماد مردم شود، همه مکلف به حمایت از رییس جمهور منتخب هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود: رییس جمهور منتخب، رییس جمهور کل ملت ایران است و همه برای موفقیت دولت جدید باید به او کمک کنند.

وی انتخابات ریاست جمهوری را بسیار مهم دانست و ادامه داد: همه برای دعوت مردم و افزایش مشارکت در انتخابات و همچنین معرفی نامزد اصلح به دیگران مسوولیت دارند.

امام جمعه دزفول، ‌انتخابات را واجبی شرعی دانست و گفت: سرنوشت ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور امروز و با تک تک آرای مردم تعیین می‌شود.

تلاش برای انتخاب نامزد اصلح تکلیفی شرعی است

حجت الاسلام بهرامپور، تلاش برای انتخاب نامزد اصلح را تکلیف شرعی دانست و اظهارکرد: امروز دولت اسلامی وظایفی به عهده دارد که باید در راستای فراهم سازی امکان مطالبه گری از مسوولان به خوبی برای مردم تبیین شوند.

وی افزود: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، امروز به سرانجام می‌رسد و یکی از این نامزدها مسوولیت ریاست جمهوری را به عهده می‌گیرد.

امام جمعه دزفول گفت: انتخاب رییس جمهوری توانمند، پرتلاش و ‌ولایتمدار فرصت گره گشایی از مسایل مبتلا به کشور را فراهم می‌کند.

وی با ابراز امیدواری برای موفقیت رییس جمهور منتخب افزود: وجود پر اثر،‌ گرانقیمت و موثر رهبر معظم انقلاب در کشور موجب تقویت دولت‌های مختلف و جلوگیری از انحراف در مسیر انقلاب شده است.

روز اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، روز وحدت ملی است

حجت الاسلام بهرامپور بیان کرد: برخی کوتاهی مسوولان طی سال‌های گذشته موجب شد تا نظام اسلامی در رسیدن به اهداف خود و حل مسایل اقتصادی موفق نشود که انتخاب درست ریاست جمهوری می‌تواند این کم کاری‌ها را جبران کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مرهون خون صدها هزار شهید است و این خون‌های پاک و مطهر اجازه شکست این نظام را نخواهند داد.

خطیب جمعه دزفول گفت: روز شنبه پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری روز وحدت ملی است و باید اختلافات را کنار گذاشت.

حجت الاسلام بهرامپور افزود: دشمن برای ضربه زدن به ایران و نظام اسلامی در کمین نشسته است و نباید خطای دهه ۸۰ بار دیگر در کشور تکرار شود.

وی ادامه داد: انتخابات، امانتی بود که مردم با حضور گسترده خود در این رویداد حساس، این امانت را به رییس جمهور منتخب می‌سپارند.

رییس جمهور منتخب وعده‌های خود به مردم را فراموش نکند

امام جمعه دزفول اظهارکرد: نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره‌های مختلف وعده‌هایی به مردم دادند که باید پای تحقق آنها بایستند و هیچ عذر و بهانه‌ای برای محقق نشدن این وعده‌ها پذیرفتنی نیست.

وی افزود: شهید آیت الله رییسی بن بست شکن بود و نشان داد که مسایل کشور با تلاش شبانه روزی، حضور میدانی و تکیه بر توان داخلی قابل گره گشایی است.

رییس جمهور منتخب به مبانی انقلاب اعتقاد راسخ داشته باشد

حجت الاسلام بهرامپور تاکید کرد: رییس جمهور منتخب وظیفه دارد تمام تلاش خود را برای تامین منویات رهبر معظم انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به ثمر برساند.

وی افزود: دولت آینده باید به خدا، ‌اسلام، قرآن، قانون اساسی و ولایت فقیه ایمان راسخ داشته باشد و پای این ارزش‌ها با تمام توان ایستادگی کند.

امام جمعه دزفول گفت: رییس جمهور منتخب باید افراد معتقد به راه شهدا و قانون اساسی را به عنوان اعضای کابینه و نزدیکان خود انتخاب کند.

وی استقلال ملی را مهمترین سرمایه نظام اسلامی دانست و افزود: انتخاب افراد غرب گرا و بی‌اعتنا به ارزش‌ها به عنوان اعضای کابینه توسط رییس جمهور آینده پذیرفتنی نیست و باید همه به ویژه نمایندگان مردم در مجلس با تمام توان جلوی چنین انحرافی را بگیرند.

زیر سوال بردن آرمان‌های انقلاب از هیچ نامزدی پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام بهرامپور گفت: کسی با مذاکره و دیپلماسی با کشورهای مختلف دنیا مخالف نیست ولی این ارتباط نباید موجب سلطه آنها بر کشور شود.

وی افزود: علاوه بر تلاش برای رفع تحریم‌ها باید خنثی سازی تحریم‌ها به عنوان اولویت در دستور کار دولت آینده باشد.

امام جمعه دزفول توجه جدی به معیشت مردم را توصیه مهم به دولت چهاردهم دانست و اظهارکرد: مردم بر منتخب خود حق دارند و اگر کسی نمی‌تواند پای آرمان‌های انقلاب، قانون اساسی و برنامه‌های مصوب نظام بایستد، بهتر است که در صحنه حضور نیابد.

وی افزود: تضارب آرا امری پذیرفتنی است ولی دیدگاهی که موج تضعیف نظام و کشور و زیر سوال بردن آرمان‌های انقلاب شود از هیچ نامزدی پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار شد و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند.

دور دوم این انتخابات امروز جمعه پانزدهم تیرماه در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha