۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85530073
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند

زنجان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با تاکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند، گفت:قطعا در انتخابات برای رای دادن و مشارکت حداکثری حضور می‌یابند که حق و وظیفه شرعی آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، افزود: اگر کسی در پای صندوق‌های رای حاضر نشود نمی‌تواند ادعا و حق نظری در رابطه با سرنوشت کشور داشته باشد.

خاتمی گفت: اگر خواهان این هستیم که فساد و تورم از بین برود باید در پای صندوق های رای حضور یابیم و از حق خود برای تعیین سرنوشت کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری شنبه فردای انتخابات روز رفاقت است، خاطرنشان کرد: کار ناتمام خود را باید امروز تمام کنیم و هرکسی رای نداده است باید از این حق خود استفاده کند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه عزت در دنیا و نجات در آخرت در سایه تقوای الهی است، گفت: روز ۱۸ تیرماه روز امر به معروف و نهی از منکر است و همگان باید در مقابل حکومت ظالم ایستادگی کنند همان کاری که امام حسین(ع) انجام داد.

خاتمی با بیان اینکه بالاترین خوبی ها و کمال‌ها استقرار حکومت عادلانه صالحین است‌، ادامه داد: پیامبر به دستور قرآن مردم را به قسط، عدل و معروف دعوت کردند و مقابل زشت‌ترین حکومت‌های جهان ایستادند.

امام‌ جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه رضا شاه و کشف حجاب اشاره کرد و گفت:حکومت چندین ساله قاچار و پدر و پسر پهلوی جزو تاریکترین دوره‌های تاریخ ایران بود، رضا شاهی که بعد از سفر به ترکیه دستور کشف حجاب داد می گفت چرا باید زن‌هایمان عفت داشته باشند اما نمی دانست عفت مقدمه تقوا و پاکی است.

وی با بیان اینکه عفت جزو فطرت پاک هر انسانی است، اضافه کرد:در آیات و روایات آماده است که چون حضرت یوسف (ع) و مریم(ع) رفتار عفیفانه‌ ای داشتند خداوند متعال نقشه شوم دشمن را از آنها دفع کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد :خانم‌هایی که با پوشش عفیفانه و چادر به خیابان‌ها می آیند عملا زیست فاطمی و حسینی را ترویج می‌کنند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha