خطیب جمعه بیرجند: حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام و امنیت کشور است که جمهوریت نظام را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات نشانگر همراهی آنها با ولایت، دین و انقلاب است.

وی تاکید کرد: در این روز مهم و سرنوشت ساز از همه مردم انتظار داریم به نایب امام عصر لبیک گفته و با حضور خود پای صندوق‌های رای، نظام را یاری کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امید داریم مردم با حضور حداکثری خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شخصیت اصلح را انتخاب کنند، فردی که فرهنگ عاشورا را باور داشته و ادامه دهنده جریان کربلا باشد.

وی ادامه داد: مردم باید فردی را انتخاب کنند که حضورش راه خدا، دین، نظام و انقلاب اسلامی را در سطح جهان، منطقه و ایران تقویت کند.

حجت‌ الاسلام نوفرستی با بیان اینکه آثار و برکات صدور انقلاب اسلامی را در سطح جهان می‌بینیم گفت: نباید از دیگران عقب بمانیم یا در آمریکا و اروپا دانشگاهیان جزو جبهه مقاومت شوند و فریاد عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و ظالمان را سر دهند اما بعد از ۴۵ سال هنوز قدر نظام، ولایت و خون شهدا را ندانیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب و نظام اسلامی نیاز به مراقبت دارد افزود: گاهی در نظام الهی انحرافاتی توسط دشمنان بیرونی و درونی به وجود می‌آید، دشمنان بیرونی با اصل نظام اسلامی در سطح جهان مخالف هستند و با آن مبارزه می‌کنند اما عده‌ای در داخل، نظام را قبول ندارند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: باید با کفار و منافقان نبرد و جهاد کرد چون دشمنان چه کسانی که با اساس نظام مقابله می‌کنند و چه افرادی که موضوعاتی از جمله دنیاطلبی آنها را به انحراف کشانده، در تلاش برای مبارزه هستند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته عده‌ای پای صندوق‌های رای به عنوان یک واجب سیاسی حاضر نشدند که این مساله مهم نیاز به تبیین و رفع اشکال دارد.

حجت‌ الاسلام نوفرستی افزود: به گفته امامین انقلاب حضور مردم در انتخابات تاثیرگذار بوده و یک واجب سیاسی، دینی و شرعی محسوب می‌شود؛ مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند اینکه هفته گذشته ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند را به این معنا نمی‌دانیم که این افراد مقابل نظام هستند.

وی گفت: در انتخابات اول پیروزی انقلاب یعنی رای به نظام جمهوری اسلامی ۹۸.۲ درصد مردم رای دادند در همان مقطع نیز مردم به قانون اساسی، ‌ خبرگان و ریاست‌ جمهوری رای دادند که نرخ مشارکت متفاوت بوده و به دلایل مختلفی بستگی دارد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) مردم ما بدون شک از مردم مدینه در عصر پیغمبر (ص) و مردم زمان امیرالمومنین (ع) بهتر بوده و همانگونه که با حمایت امام زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند در سایر جهات نیز زمینه ساز ظهور در سطح جهان خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار کشتار مردم معترض به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد گفت: شهدا زنده هستند، عظمت اسلام و انقلاب را می‌بینند و این عظمت از آثار خون شهدا است.

حجت‌ الاسلام نوفرستی افزود: حاج قاسم وقتی به شهادت رسید، اظهار تاسف‌ها و اعلام عزا همچنین تشییع جنازه میلیون رئیس جمهور شهید و اینکه بیش از یک چهارم دنیا عزای عمومی اعلام کردند و پرچم‌ها را نیمه برافراشته، نشانه عظمت اسلام است.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم اظهار کرد: همه بشریت مدیون امام حسین (ع) است.

خطیب جمعه بیرجند درباره اهداف و فلسفه قیام عاشورا گفت: وقتی در راس حکومت یک انسان الهی باشد این جامعه پیوسته و در همه جهات در حال رشد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha