امام جمعه آبادان: انتخابات بیانگر مردم سالاری دینی در کشور است

 آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان انتخابات را مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود دانست و گفت: انتخابات بیانگر مردم سالاری دینی در کشور است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های نمازجمعه آبادان در مصلای این شهر اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به معنی شرکت در تعیین سرنوشت، آبادانی، عزت و افتخار کشور در چهار سال آینده است.

وی با بیان اینکه ارزش معنوی شرکت در انتخابات بالا است، افزود: مشارکت پرشور تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

حجت‌الاسلام غبیشاوی گفت: بدون شک پیروز نهایی انتخابات مردم هستند و لازم است بعد از پایان آن هواداران ۲ نامزد اخلاق انتخاباتی را رعایت و با برادری برای آبادانی کشور تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه آبادان به در پیش بودن آغاز سال جدید قمری و حلول ماه محرم اشاره کرد و افزود: ماه محرم، ماه پیروزی منطق بر زورگویی و ماه بصیرت و آگاهی است.

امام جمعه آبادان اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از ثمرات قیام کربلا است.

به گزارش ایرنا انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند. دور دوم این انتخابات امروز جمعه پانزدهم تیرماه در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha