معاون استاندار: میزان مشارکت انتخاباتی در سمنان روند افزایشی دارد + فیلم

سمنان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: میزان مشارکت مردم این استان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری براساس تعرفه‌های مصرفی در مقایسه با دور نخست روند افزایشی و چشمگیر دارد.

محمد حمیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در حاشیه بازدید از سه شعبه اخذ رای گرمسار در غرب سمنان افزود: ۷۸ شعبه اخذ رأی در این شهرستان برای دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فعال است.

وی با اشاره به آمار تعرفه‌های مصرف شده در شعبه‌های اخذ رای گرمسار، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود میزان مشارکت انتخاباتی شهروندان در شعبه‌های اصلی این شهرستان افزایش قابل توجه نسبت به دور نخست داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه فرموده‌های رهبر معظم انقلاب در آغاز فرآیند رای‌گیری برای آحاد جامعه تعهدآور بود، گفت: افزایش مشارکت مردم این استان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قابل پیش‌بینی است.

پیشتر استاندار سمنان نیز در دقیقه‌های اولیه آغاز فرآیند رای گیری در شعبه‌های اخذ رای این استان گفت: شهروندان سمنانی در دقایق ابتدایی انتخابات حدود ۱۰ هزار رای به صندوق انداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ستاد انتخابات سمنان، ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل با ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

طبق آمارها ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در سمنان واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

استان سمنان در این انتخابات ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی داشت که قادر بودند نخستین مشارکت سیاسی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کنند و از این تعداد ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر محسوب می شوند.

واجدان شرایط برای رای دادن در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شامل متولدین پانزدهم تیر سال ۱۳۸۵ و قبل از آن، فقط با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha