روند میزان مشارکت مردم مازندران در دوم انتخابات ریاست جمهوری افزایشی شد

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت که تا این لحظه و برابر اخبار واصله از شهرستان ها، میزان مشارکت مردم این استان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با مدت مشابه دور نخست، بیشتر است.

قاسم عزیزاده گرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در محل ستاد انتخابات مازندران در استانداری مازندران افزود: تا مخابره این خبر مردم دیار علویان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این استان در مقایسه با دور نخست حضوری بیشتری در پای صندوق های اخذ رای داشتند.

وی اظهار کرد: بی شک مردم مازندران با مشارکت گسترده در این دوره از انتخاب، حماسه ای جاوید در تاریخ پرفروغ ایران اسلامی ثبت و ضبط خواهند کرد.

رییس ستاد انتخابات استان ادامه داد: هر چقدر مشارکت مردم در این دوره از انتخابات بیشتر باشد، به همان میزان نیز بر اقتدار کشورمان افزوده خواهد شد و باعث خنثی سازی تمام دسایس سازمان دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی خواهد شد.

عزیززاده گرجی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: در راستای تمهید مقدمات اجرای ماده واحده قانون انتخابات ریاست جمهوری، حضور نمایندگان نلمزدها در شعب اخذ رای انتخابات و نظارت حداکثری نامزدها بر فرآیند اخد رای در شعب اخذ رای و تجمیع آرا نامردها در بخش ها، شهرستان ها و ستاد انتخابات کشور، هر نامزدی می تواند یک نفر نماینده به عنوان ناظر در هیات های اجرایی شهرستان، بخش و شعب اخذ رای ثابت و سیار و ستاد انتخابات کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: این نمایندگان توسط نامزد مربوطه یا نماینده تام الاختیار ایشان از میان افراد داوطلب معرفی می شوند و می توانند تا پایان اخد رای، شمارش و تنظیم صورتجلسات بدون دخالت در امور اجرایی و نظارت، در محل های یاد شده حضور داشته باشند و ممانعت از حضور آنان ممنوع بوده و جرم محسوب می شود.

وی تصریح کرد که تا ۱۲ دیشب سامانه باز و تا آخرین لحظه در اختیار نامزدها بود تا نسبت به ثبت نام نماینده جدید اقدام کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در مرحله نخست کارت داشتند در این مرحله هم به قوت خودش باقیست و افرادی که در این مرحله اضافه شدند برای آنان نیز کارت جدید صادر شده است.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز صبح در سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای مازندران همراه با سراسر کشور آغاز شد و امروز ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ جمعیت واجد شرایط استان فرصت دارند تا آرای خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور نهم به نام یکی از ۲ نامزد راه یافته به این مرحله یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به صندوق بیندازند.

در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ مازندرانی پای صندوق‌های رفتند مشارکت انتخاباتی ۴۲.۰۳ را ثبت کردند. محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha