۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲
کد خبر: 85530183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امام جمعه جیرفت: فردای انتخاب روز همدلی به جای رقابت است

جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: فردای انتخاب روز رقابت نیست بلکه روز همدلی است و رییس جمهور منتخب رییس جمهور همه مردم و حتی کسانی است که رای ندادند، بنابراین عقل حکم می کند همه از فرد منتخب حمایت کنند. 

به گزارش ایرنا حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: در جریان رقابت برخی حرف ها گفته می شود و گاهی ممکن است فرد از دایره انصاف خارج شود اما این ها مربوط به روزهای انتخابات است.

وی ادامه داد: رییس جمهور منتخب نیز باید به وعده ها و شعارهای خود پایبند باشد و این موجب نشاط و امیدواری مردم خواهد شد.

تارم افزود: امید می رود این انتخابات موجب تقویت نظام اسلامی، جبهه مقاومت و دوستداران نظام اسلامی شود.

وی تاکید کرد: امروز روز بسیار مهمی برای ملت سرافراز و همیشه در صحنه و با بصیرت ایران اسلامی است، روزی است که بسیاری در انتظار نتیجه این روز و در انتظار آثار فراوان آن هستند.

امام جمعه جیرفت اضافه کرد: برای رای دادن و حضور هر ایرانی با هر دین، آیین سلیقه و ذائقه سیاسی چندین دلیل و توجیه وجود دارد.

تارم ادامه داد: اگر کسی واقعا دوستدار ایران قوی است، دلبستگی به این مرز و بوم دارد، خواهان پیشرفت و تحول در این کشور و به فکر آینده ایران است عقل و شرع حکم می کند در پای صندوق های رای حاضر باشد.

وی با بیان اینکه هیچ دلیل قانع کننده برای حضورنیافتن وجود ندارد ادامه داد: انسان از برخی مسئولان، کم کاری ها و سوءمدیریت ها گله دارد اما باید حساب این موارد را با کشور، قرآن، نظام و اهل بیت عصمت و طهارت جدا کند.

تارم بیان کرد: اگر مسائل اقتصادی و دیگر مشکلات وجود دارد اما این امت پای انقلاب خود ایستاده و دلیل نمی شود به خاطر این مشکلات حضور پیدا نکند.

امام جمعه جیرفت افزود: امیدواریم این بار حضور از جمعه گذشته بیشتر و قابل قبول باشد و آنچه برای تقویت نظام و کشور اهمیت دارد حضور حداکثری مردم است.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی نظام حضور مردم است و جایگزینی برای آن نیست ادامه داد: حضور در انتخابات نظام و کشور را تقویت می کند، بر امنیت می افزاید و به کشور عزت می دهد.

تارم گفت: هر ۲ کاندیدا از بدنه انقلاب و مورد تایید نظام هستند و حضور در وهله اول اهمیت است، حضور از ارکان قوام بخش و ماهیت نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی با آرای مردم شکل گرفت و ماهیت آن آرای مردم و حضور آنها است.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه ایجاد کننده و بقای جمهوریت با مردم‌ است‌ یادآور شد: به طور میانگین سالی یک انتخابات در کشور برگزار شده که از افتخارات نظام است و این افتخارات استمرار پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به واقعه شهادت مردم در مدرسه گوهرشاد گفت: شاه وقتی از ترکیه برگشت به اجرای طرح کشف حجاب پرداخت اما با اراده های قوی زنان و دختران و همه مردم مواجه شد که آنها مقاومت و ایستادگی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha