امام جمعه قزوین: رییس جمهور منتخب باید از هویت غرب زده برائت جوید

قزوین - ایرنا - امام جمعه قزوین گفت: رییس جمهور منتخب مردم بایستی از هویت غرب زده برائت جوید و از کسانی نباشد که همه چیز را در دستان حاکم آمریکا می بیند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین، اظهار کرد: رییس جمهوری که امروز با آرا و نظر مردم انتخاب و معرفی می شود وظایف متعددی از جمله حفظ عهد و پیمان با خدا و رسول گرانقدر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع)، اطاعت از مقام معظم رهبری، استفاده از نیروهای معتقد به ارکان انقلاب اسلامی و نظام و دین، مبارزه با فساد و تبعیض و ادامه دهنده راه شهید جمهور دارد.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام جدی و جهادی در استکبار ستیزی، تقویت جبهه مقاومت، اصلاح امور برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت و امیدبخشی به مردم از دیگر وظایف اصلی و مهم رییس جمهور منتخب است.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه بنده های خوب خداوند راهنمای یکدیگر هستند و همگی برای تقوا عبادت، بندگی، صداقت و یکرنگی قیام می کنند و دست یکدیگر را می گیرند، به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و یادآور شد: آغاز سال قمری که از چند روز دیگر و همزمان با ماه محرم شروع و وارد سال ۱۱۴۶ هجری قمری خواهیم شد، یکی از مناسبت های مهم است.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم و ۲ انسان بزرگی که هفته گذشته به دلیل حفظ امنیت صندوق های رای در سیستان و بلوچستان جان شیرین خود را ازدست دادند اگر در روز واقعه کربلا هم بودند کنار امام حسین (ع) به جنگ با ظلم می شتافتند و در ثواب شهدای کربلا شریک می شدند.

وی اضافه کرد: مناسبت دیگری این روزها امر به معروف و نهی از منکر است که خداوند متعال در قرآن کریم نیز به مهم بودن آن به صورت جدی اشاره کرده و تحت هیچ شرایطی نباید آن را کنار بگذاریم چون بدترین ها مسلط می شوند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: امام راحل، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید خدمت و بسیاری دیگر از شهدا پای کار امر به معروف و نهی از منکر بودند و امروز بدترین منکر، رژیم صیهونیستی و سلطه جویی آمریکا و مستکبران است که بزرگان ما در مقابل این منکر بزرگ ایستاده اند و خداوند نیز به آنها عزت بخشید.

نماینده ولی فقیه در قزوین یادآور شد: امام حسین (ع) نیز در آن روزگار با یزید منحوس جنگید تا امر به معروف و نهی از منکر را به جای بیاورد و ما نیز به تبعیت از ایشان امروز باید با دشمنان خدا نهی از منکر داشته باشیم.

آیت الله عابدینی ادامه داد: قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله عوامل رضاخان به مسجد گوهرشاد و عوامل قتل عام مردم مشهد برای از بین بردن حجاب یکی دیگر از مناسبت های پیش رو است که مردم مشهد و تمام مردم ایران مقاومت کردند و نقشه رضاخان و آمریکا و انگلیس نقش برآب شد و برگ زرین دیگری در تاریخ نهضت انقلاب های ایران اسلامی توسط مردم به ثبت رسید.

امام جمعه قزوین همچنین به مناسبت بزرگداشت محتشم کاشانی، روز شعر و ادبیات آیینی و کودکان اشاره کرد و به اهمیت این روز مهم پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha