گرمسار و شور حماسی مردم برای انتخاب اصلح

سمنان - ایرنا - مسوولان شهرستان گرمسار همزمان با آغاز فرآیند رأی‌گیری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در مزار شهدای این شهرستان حضور یافتند و پس از انداختن رای خود به صندوق حضور حماسی مردم در انتخابات را پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران دانستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرآیند برگزاری انتخابات در گرمسار همزمان با سراسر کشور رأس ساعت هشت صبح جمعه پانزدهم تیر ۱۴۰۳ آغاز شد و در همان ساعات اولیه، جمع زیادی از مردم ولایت‌مدار و انقلابی در شعب اخذ رأی برای ادای تکلیف شرعی و حق قانونی خود حضور یافتند.

در ساعات ابتدایی رای‌گیری اعضای شورای تأمین شهرستان گرمسار نیز در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافتند و ضمن تجدید بیعت با شهدا و آرمان شهدا در انتخابات مشارکت کردند.

به گفته دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، تا این لحظه افزایش میزان مشارکت مردم گرمسار در دور دوم انتخابات نسبت به دور اول قابل مشاهده است.

امام جمعه گرمسار پس از شرکت در انتخابات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بار دیگر توفیق شد تا در کنار شهیدان گرانقدر حاضر شده و در مسیر خدمت به اسلام، نظام و شهدا حماسه‌ای دیگر خلق کنیم.

حجت الاسلام سید علیرضا آرامی با دعوت از آحاد مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات افزود: مردم با دعوت از یکدیگر برای مشارکت، انتخاباتی پرشور را رقم بزنند و فرد اصلح با بالاترین رای منتخب مردم شود.

شرکت در انتخابات به ساعات پایانی اخذ رأی موکول نشود

فرماندار گرمسار نیز با بیان اینکه ۷۸ شعبه اخذ رأی نیز برای برگزاری دور دوم انتخابات در این شهرستان ساماندهی شده است، گفت: نزدیک به ۲ هزار نفر عوامل اجرایی، امنیتی و انتظامی برای برگزاری این انتخابات در حال فعالیت هستند.

رضا خانی با تأکید بر ضرورت مشارکت عموم مردم در انتخابات به خبرنگار ایرنا افزود: انتظار می‌رود مردم بصیر و ولایتمدار گرمساری هر چه زودتر پای صندوق‌های رای حاضر شوند و رای دادن را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند.

گرمسار و شور حماسی مردم برای انتخاب اصلح

تخلف انتخاباتی در گرمسار گزارش نشده است

دادستان عمومی و انقلاب گرمسار نیز پس از شرکت در انتخابات بیان کرد: دستگاه قضایی مماشاتی با متخلفانی که قصد دست‌درازی به امنیت پایدار این شهرستان داشته باشند ندارد و به سرعت با متخلفان در حوزه انتخابات برخورد می شود.

وحید محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی همواره در حال رصد فضای انتخاباتی هستند، افزود: در هفته‌ اخیر چهار مولفه مهم و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در حوزه انتخابات شامل رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در شهرستان گرمسار برقرار شد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش دستگاه‌های امنیتی بستر رقابت همراه با سلامت در دور دوم انتخابات فراهم شده است و تاکنون تخلف منجر به تشکیل پرونده قضایی در گرمسار نداشتیم و برخی تخلف‌های مجازی با تذکر دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی رفع شده است.

دادستان گرمسار گفت: به هیچ عنوان به حامیان نامزدهای انتخاباتی اجازه توهین و تخریب را در فضای مجازی و حقیقی نخواهیم داد.

به گزارش ایرنا، ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در سمنان واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی دارد که قادرند نخستین مشارکت سیاسی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کنند و از این تعداد ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند.

۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل با ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

واجدان شرایط برای رای دادن در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شامل متولدین پانزدهم تیر سال ۱۳۸۵ و قبل از آن، فقط با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha